Najnagrađivaniji pršut u Hrvatskoj- dalmatinski delikates za prave gurmane

Dalmatinski pršut Smjeli potvrđuje status vrhunskog proizvoda gde god se pojavi

Autor: Nikolina Štignjedec
10.11.2022. 19:04
  • Podeli:
Dalmatinski prsut Smjeli_foto Nikola Zoko_04-1668078978967.webp Foto: Nikola Zoko

Dalmatinski pršut Smjeli nedavno je osvojio još jedno zlato u Tinjanju na Sajmu pršuta. Sušio se u idealnim uslovima u Dugopolju, u maloj "fabrici" najnagrađivanijih pršuta s najviše šampionskih titula u Hrvatskoj. 

U čemu je tajna, pitamo vlasnika dugopoljske pršutane Vladu Prančića, pravog majstora od pršuta?

"Nema kvalitetnog pršuta bez kvalitetnog buta. Lično biram svaki but, idealna težina iznosi od 12,5 do 15 kilograma svežeg mesa. Receptura je tradicionalna, suši se na dugopoljskoj buri, no nije dobro kada je ima previše jer se pršut u tom slučaju i presuši", ističe Prančić.

Ukupno proizvodi stotinu tona pršuta godišnje, poslednjih godina proizvodnja je narasla za dvadesetak posto, a najtraženiji je u turističkoj sezoni. 

Ovaj trend rasta proizvodnje nakratko je prekinut u vreme svinjske kuge koja se preklopila s koronakrizom, no zahvaljujući sjajnoj turističkoj sezoni sve se opet vratilo na staro… Osim cena.

"Cene svežeg mesa ove godine su poskupele za čak 50 odsto, a razlog tome je poskupljenje energenata i namirnica u stočarstvu. Proizvođači pršuta morali su da koriguju cene, pa je Smjelina pršuta od oktobra skupljia za desetak odsto. Iako sa ovakvim poskupljenjem ne možemo da pratimo cene svežeg mesa, morali smo da vodimo računa o naplativosti naših kupaca", kaže ovaj poznati pršutar.

Više od 75 odsto Smjeli dalmatinskog pršuta nudi se u restoranima i hotelima na obali i u Zagrebu, a oko 25 odsto putuje u Nemačku, Austriju, Češku i Sloveniju...

Velika potražnja

Vlado Prančić je jedan od prvih pršutara koji je prepoznao značaj brendiranja kvaliteta EU sa oznakom zaštićenog geografskog porekla.

„Ovakve oznake garantuju kupcima vrhunski kvalitet proizvoda, a nama proizvođačima veći prihod. Moram da priznam, kada su zaštićeni proizvodi u pitanju, kupci na domaćem tržištu su sve svesniji i nije im problem da izdvoje malo. više novca za takve proizvode. S druge strane, kupci na inostranim tržištima poput Nemačke ili Austrije odavno su prepoznali kvalitet zaštićenih proizvoda i vidim veliku šansu za dalmatinski pršut, s obzirom da ne možemo količinom da konkurišemo španskim i italijanskim proizvođačima“, zaključuje Prančić.

Pored vrhunske pršute, suši dalmatinsku pančetu i dalmatinsku pečenicu, takođe nosioce EU oznake zaštićenog geografskog porekla, i svinjski vrat.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()