Kako se pripremiti za sneg i led u gradu: UNA pitala stručnjake - šta da nosite i kako brinuti o kolima

Nije samo dovoljno pratiti saveta za adekvatnu obuću i oduću, već i kako zaštiti svog četvorotočkaša

Autor: Andrea Radovanović
26.12.2024. 19:32
  • Podeli:

Usporeno i pažjivo - tako bi trebalo da se krećemo ulicama da bismo izbegli padove na ledu. Ipak, malo je onih kojima se na temperaturi ispod nule hoda polako.

Zato - pre nego što odlučite da požurite, veoma je važno da obratite pažnju da li nosite odgovarajuću obuću i odeću. A ako ćete napolje automobilom, onda budite sigurni da će da "upali".

Hteli, ne hteli - moramo. I po snegu i ledu. Kad još i malo ubrzamo korak, u neodgovarajućoj obući, noga može lako da sklizne. Dodatne muke pravi bljuzgavica zbog koje smo neretko mokri, čak i ako pad izbegnemo.

"Uglavnom 90 odsto obuće na pete ima plastični deo i onda ljudi kad kupe kad nose, oni ni ne znaju, nego samo osete da im se kliza. Najbolji vid zaštite odozdo je da se donese kod obućara i da se zaštiti sa gumama, pendžetama, to je sa zimskom šarom, koja je spremna za ovaj period, kompletno cele đonove koji su od tog neklizajućeg materijala i to je najbolji vid zaštite što se tiče zimske obuće", objašnjava nam obućarka Maja Vojinović.

Ako nije dobro zaštićena, obuća od prirodne kože nije dobro rešenje, kao ni kožne jakne i kaputi jer, kažu krojači, ne mogu dobro da nas ugreju. Odeću od teških materijala treba da izbegavamo jer otežava kretanje i orijentaciju.

"Preporučujem zimske jakne koje su praktičnije mnogo od kaputa, kabanice, jakne koje su ipregnirane su korisnije, povoljnije jer se samim tim snežne padavine slivaju niz njih, perjane su, takođe, veoma praktične. Jakna može bolje da zaštiti, da ublaži taj pad donekle, u svakom slučaju je praktičnija za ove zimske uslove, a kaputi su za neke malo lepše prilike", ističe krojačica Gordana Zejaković.

Dobro obučeni i obuveni imamo veće šanse da "preguramo" sneg i led. Oni koji nimalo ne žele da rizukuju, pojuriće u svoj automobil, ali ni tu ne ide sve glatko. U slučaju da smo uveče oprali vozilo, ujutru će nas zasigurno sačekati zaleđeno.

"Uveče ako idemo kući, bilo šta ostaviti na šoferšajbnu, da vas ne čeka ujutru onih sat vremena čišćenja auta, da možete, pre svega, da dođete do svog auta. Naravno zimske gume, antifriz mora biti kako treba, tečnost za stakla mora biti zimska. Kada je led, kada je minus vrelu vodu svakako treba izbegavati, jer može doći do pucanja bilo kog stakla ili bilo kog drugog materijala čak", naglašava automehaničar Veljko Simović.

Kada, uz ove savete, uspete da sednete u auto, onda je najvažnije kako vozite. Savet je da udvostručite rastojanje od vozila koje je ispred vas, jer samo tako svoj auto možete da zaustavite na vreme.

Zato, koliko god da je teško, ne zaboravite na savet s početka - za bezbedno kretanje po snegu i ledu, najbitnije je da usporite, bilo da idete kolima bilo peške.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()