Dug je bio put omiljene grickalice da sa ulice stigne u bioskope
Dan sećanja u Sjedinjenim Američkim Državama na one koji su poginuli služeći američkoj vojsci je trenutak koji označava početak letnje sezone filmskih blokbustera. To je slučaj već 90 godina, a zbog čega su kokice postale neodvojive od bioskopa.
Analitičar medijske kompanije Comscore Paul Dergarabedian smatra da je teško zamisliti savršeniju kombinaciju od bioskopa i kokica koja je toliko duboko postala deo kulture.
Koliko su bioskop i kokice nerazdvojni pokazuje to da najveći lanac bioskopa u SAD-u AMC Theaters godišnje napravi toliko kokica da bi bile dovoljne da napune čak 222 olimpijska bazena. Međutim, nekada to nije bilo tako jer bioskopi nisu želeli da išta imaju s hranom.
Andrew F. Smith je svojom knjigom "Kokičasta kultura: Društvena istorija kokica u Americi (Popped Culture: A Social History of Popcorn in America)" tematizovao kako je stvorena veza između bioskopa i kokica. U knjizi je navedeno da su verovatno američki mornari početkom 19. veka doneli kokice iz južne Amerike.
Pravljenje kokica je postalo popularno do 40-ih godina 19. veka. Prodavači kokica su u narednih nekoliko decenija postali sveprisutni na ulicama, sajmovima i cirkusima. Posle toga je počelo sporo "udvaranje" kokica bioskopima.
Prodavači kokica su priliku uvideli i u posetiocima bioskopa kojih je bilo sve više. U SAD-u je do 1930. nedeljno bilo 90 miliona posetilaca bioskopa. Ali vlasnicima bioskopa je bilo neprihvatljivo da kokice budu deo njihove ponude.
"Pojedinim vlasnicima je prodaja kokica predstavljala nepotrebnu smetnju ili nešto što je ispod njihovog dostojanstva", piše Smith u spomenutoj knjizi.
Uprkos protivljenju vlasnika bioskopa, prodavači su ipak pokušavali da prodaju kokice u bioskopima. Međutim, bum kokica u bioskopima desio se u ekonomskom periodu kada je to bilo najmanje izgledno da će se desiti. Naime, taj bum desio se tokom Velike depresije 30-ih godina prošlog veka.
"Po ceni od pet ili deset centi po kesici, kokice su bile pristupačan luksuz većini Amerikanaca", ukazao je Smit.
Kokice su se na početku pravile ispred bioskopa, na prostoru koji su ustupali vlasnici bioskopa jer su smatrali da im je preskupo da u samom bioskopu imaju ventilaciju koja je neophodna za pravljenje velike količine kokica. Ali kako su se počele pojavljivati priče o bogatstvu napravljenom na kokicama, kokice su ušle u bioskope.
"Kokice su se tako dobro prodavale zbog svoje arome, zbog istog onog mirisa zbog kojeg su ih vlasnici bioskopa ranije prezirali", naglasio je Smit.
Prema njegovim rečima, čim su aparati za pravljenje kokica postavljeni u bioskope, posao je krenuo, piše CNN.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.