EPS kreće u reforme: Živković najavio promene, pa odgovorio da li će struja uskoro da poskupi

Na pitanje o višku zaposlenih u nekim segmentima proizvodnje, generalni direktor je napomenuo da to nije tema

19.06.2024. 12:37
  • Podeli:
dušan živković, 8 jun 2024 - foto TANJUG NEMANJA JOVANOVIĆ-6672b2e40d4be.webp Foto: TANJUG/NEMANJA JOVANOVIĆ

Generalni direktor EPS-a Dušan Živković rekao je da su aktualna geopolitička situacija i izazovi sa kojima smo se suočavali u prethodnom periodu, prvenstveno 2022. godine kao i energetska kriza, nametnuli neku novu realnost u energetici i kod nas i u svetu.

"Energetske kompanije se suočavaju sa ključnim temama, koje se tiču i energetskog suvereniteta, energetske sigurnosti, promena kad su u pitanju zelena agenda i transformacija energetskog sektora u neko novo stanje. EPS tu vidi i potrebu da se menja, da krene u proces strukturnih reformi, da krene u transformaciju kompanije, kojima je prvenstveno cilj dugoročna finansijska stabilnost, dugoročna energetska sigurnost, ali i neophodne investicije koje to treba da prate“, istakao je Živković za RTS.

Svedoci smo i fluktuacije zaposlenih, takav je trend u svetu.

"To doživljavamo i u Srbiji i takođe taj segment je tema u okviru transformacije EPS-a. Bavićemo se fluktuacijom zaposlenih kroz proces jačanja ljudskih resursa, verujući da će transformacija kompanije u tom pravcu doneti  boljitak i kompaniji, ali i građanima Srbije“, objašnjava Živković.

Prema njegovim rečima, to podrazumeva i određena operativna unapređenja poslovanja.

O višku zaposlenih u EPS-u

Odgovarajući na pitanje da li postoji bojazan da će biti višak zaposlenih u nekim segmentima proizvodnje, Živković napominje da to nije tema.

"Ono što jeste tema su novi procesi. Digitalizacija, obnovljivi izvori i verovatno fluktuacija zaposlenih, promene radnih mesta i dokvalifikacije. Tako da zaista to nije tema, već promene koje će strukturno pratiti, između ostalog, i ovaj segment s ciljem da svi zaposleni imaju sigurnost u narednom periodu“, podvukao je Živković.

Foto: Pixabay

Značaj trgovine strujom

U javnosti se već polemiše da transformacija donosi izdvajanje Direkcije za trgovinu strujom.

Direktor EPS-a još jednom ponavlja da to uopšte nije tema, a finansijska i energetska stabilnost jesu.

"Značaj trgovine električnom energijom se zaista ne dovodi u pitanje i dolazak tog dela preduzeća, odnosno te funkcije pod moju nadležnost - generalnog direktora, samo svedoči koliki taj deo ima značaj u kompaniji“, ističe Živković.

Zašto se struja uvozi 

Živković napominje da bi na bazi usvojenih dokumenata u narednih godinu i po do dve godine trebalo obaviti implementiraju procesa transformacije EPS-a.

Počeli su remonti, hidrologija je dobra, a struja se uvozi.

"Taj segment komercijalizacije kompanije podrazumeva i profit. Imamo dane, recimo kao što je bio i prošli vikend, kada cena na berzama bude na nivou od minus 10 do pet do 10 evra. Svakako da je to period kada treba sačuvati sopstveni resurs, treba sačuvati upravo i ovu hidrologiju i deponiju uglja i doći do relativno jeftine električne energije, koju kasnije možete plasirati u nekim drugim trenucima, kada je ona značajno skuplja, jer u večernjim satima zna da bude 200 evra megavat-sat", objasnio je Živković.

O ceni struje

Jedan od važnih segmenata u transformaciji kompanije je i finansijska stabilnost a ona će biti ostvarivana na ovaj način, da participiramo aktivno na tržištu električne energije, dodaje direktor EPS-a.

Ono što građane najviše zanima jeste cena struje. Živković kaže da struja neće poskupeti, izvesno ostaje ovakva a to pokazuje finsnijski izveštaj koji smo predstavili javnosti.

"Nema osnova i razloga za povećanje cena električne energije ove godine", izričit je Živković.

Majski računi i žalbe

Stigli su majski računi, ponovo se mogu čuti žalbe.

"Ove žalbe su čak ispod prosečnih vrednosti koje imamo u nekom poslednjem periodu na nivou od ovih 3,5 miliona potrošača koliko imamo, to je negde 0,19 procenata", napomenuo je Živković.

Foto: Pixabay

Obaveštenja za domaćinstva

Elektroprivreda Srbije je na 30.000 adresa domaćinstava poslao obaveštenja gde ih poziva da ažuriraju podatke.

Proces digitalizacije kompletnog snabdevanja naših potrošača je u toku kroz i portal Uvid u račun i razne aplikacije koje su dostupne. One takođe zahtevaju i jednoznačnost podataka o svakom kupcu, kaže on.

Ažuriranje baze je nešto što u tom smislu moramo da uradimo da bi svaki potrošač kroz korišćenje aplikacije imao jednoznačan podatak o sebi i mogao da se prijavi da bi znao sve o svojoj potrošnji struje, rekao je Živković.

Prema njegovim rečima, najpraktičnije je doći i dostaviti potpisan ugovor.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()