Jedno je sigurno, da bismo više uštedeli moramo više i da potrošimo
Kako su se otvarali trgovinski lanci u Srbiji, ponadali smo se da će nas obradovati niskim cenama. Oni su ipak posegnuli za drugim načinom privlačenja potrošača - markicama koje skupljate pa plaćate neki proizvod jeftinije, aplikacijama i karticama uz koje dobijate popuste, piše RTS.
Kome se više sve to isplati, trgovcima ili kupcima?
Verni potrošači znaju zašto. Anketirani građani kažu da im se isplati korišćenje aplikacija i kartica za popuste i da tako dosta uspevaju da uštede.
Izgleda da svima dobro dođe, ali retko ko od građana zna koliko se na ovaj način tačno uštedi.
Milica Popović iz jednog trgovinskog lanca kaže da u ovom trenutku više od i milion i 200 ljudi u Srbiji koristi aplikaciju lojalnosti što je dovoljan dokaz da su kupci na prvom mestu zadovoljni njome i da su uvideli kako značajnu uštedu kućnom budžetu mogu da ostvare.
"Ono što ovu aplikaciju lojalnosti razlikuje jeste što je ona personalizovana, odnosno algoritam aplikacije prati vaše navike u kupovini i nudi vam akcije i pogodnosti baš na one artikle koji su deo vaše potrošačke korpe. Uz to, samo za korisnike aplikacije svake nedelje više od 50 artikala je na sniženju koje može biti veće i od 50 odsto", kaže Popovićeva.
Aplikacija, tvrde iz ovog trgovinskog lanca, može dosta da uštedi i vreme jer se putem nje mogu unapred rezervisati neki proizvodi koje je kasnije moguće preuzeti u radnji.
Još jedna pogodnost korišćenja aplikacije je to što se pri kupovini proizvoda uz aplikaciju na kasi dobija isečak uz račun koji tačno pokazuje kolika ušteda je ostvarena. Ipak ove vrste pogodnosti mogu da koriste samo tehnološki potkovaniji i oni koji imaju tzv pametne telefone.
"Znači mi mnogo, imam super karticu, koristim je. Skupljam bodove i to mi mnogo znači na moju penziju. Poprilično uštedim, koristim je skoro svaki dan", kaže jedna sugrađanka.
Anketirani potrošači napominju da uz karticu imaju dobre povoljnosti i mogu da uštede za svaku kupovinu čak i par hiljada dinara nedeljno.
Mobilna aplikacija je u pripremi ali su i ovde popusti takođe znatni za određene proizvode koji iako imaju već akcijsku cenu, uz super karticu često mogu imati još pogodniju cenu.
"Tu imate različite segmente pogodnosti, od specijalnih popusta i akcija koji idu i preko 50 odsto popusta, preko keš beka, takozvanog povrata novca koji dajemo našim potrošačima kroz potrošnju i imamo veliki broj partnera unutar samog programa koji potrošačima omogućava dodatnu uštedu i benefite. Prilikom jedne kupovine potrošač može uštedeti i do nekoliko hiljada dinara, naravno u zavisnosti od toga šta se nalazi u korpi", kaže Nataša Pavlović.
Kada se sve sabere i oduzme, teško je reći ko ima veću korist od ovih popusta potrošači ili trgovci. Jedno je ipak sigurno, da bismo više uštedeli moramo više i da potrošimo.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.