I na svetskom nivou najviše stanova kupuju mladi ljudi
Foto: ShutterstockNa tržištu nekretnina počeli su da duvaju neki novi vetrovi.
Prema najnovijim podacima Republičkog geodetskog zavoda (RGZ), beleži se prilično veliki porast udela kupaca stanova mlađih od 30 godina u ukupnom broju kupoprodaja stanova, što bi značilo veliki zaokret na ovom segmentu tržišta.
U prvom polugodištu 2023. godine, prema podacima Republičkog geodetskog zavoda, čak 15,2% svih transakcija stanova bili su mladi kupci, u uzrastu od 18 do 30 godina. Ovaj broj je izuzetno značajan u poređenju sa podacima iz prethodne godine, kada je ova kategorija kupaca predstavljala 13,6 odsto tržišta, a naročito ako uporedimo sa 2019. godine, kada je udeo mladih iznosio skromnih 7,9 odsto.
Očigledno je da se mladi sve više usmeravaju ka ostvarenju svojih stambenih snova.
U regionu Vojvodine, kupci mlađi od 30 godina učestvuju u stambenom tržištu sa udelom od 16,1 odsto, dok je najmanji udeo zabeležen u regionu Šumadije i Zapadne Srbije sa 13,5 odsto. U glavnom gradu Beogradu, gde se stvara puls modernog života, 15,7 odsto mladih se odlučuje za svoj prvi korak na stambenom putovanju.
Zanimljivo je primetiti da se i starosna struktura kupaca menja. Prosečan kupac stana u Srbiji je postao sve mlađi, sada sa 45 godina u 2023. godini, u poređenju sa 46 godina u 2022. i čak 49 godina 2018. godine. Mladi ljudi, sa svojom energijom i ambicijama, postaju snaga koja oblikuje srpsko stambeno tržište.U istom periodu, analiza starosne raspodele pokazuje da su stanove najčešće kupovali pojedinci između 31 i 45 godina (40 odsto), dok su grupa od 46 do 60 godina i oni preko 60 godina zauzeli 27,7 odsto i 17,1 odsto tržišta. Ovi podaci oslikavaju dinamiku života i raznovrsne potrebe različitih generacija.
Da mladi kupuju stanove trend je koji je trenutno aktivan na globalnom nivou.
Prema izveštaju Nacionalne asocijacije za nekretnine za 2022. godinu u Sjedinjenim Američkim Državama udeo mladih kupaca iznosio je 20 odsto. U isto vreme Srbija sigurnim koracima sledi ovaj put, pokazavši da mladi imaju ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti ne samo svojih domova, već i društva u celini.
Ovaj dinamičan trend nudi obilje mogućnosti i izazova kako za kupce, tako i za stambeno tržište. Nove generacije donose sa sobom nove preferencije, tehnološku osvešćenost i želju za modernim načinom života, što će sigurno doprineti inovacijama u sektoru nekretnina, saopštili su iz RGZ.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







