Skupa cena nezadovoljnih radnika: Američke kompanije isplatile skoro dva biliona dolara

Zbog gubitka produktivnosti usled nedostatka radnog motiva i elana, globalno ispušteni profit je pet puta veći

28.01.2024. 20:38
  • Podeli:
shop-1611902_1920 fabrika, šivenje, radnica, žena Pixabay-1668114815386.webp Foto: Pixabay

Gubitak produktivnosti zbog nezadovoljstva zaposlenih košta kompanije u Sjedinjenim Državama 1,9 biliona dolara godišnje, procena je u godišnjem istraživanju "Galupa".

Zbog gubitka produktivnosti usled nedostatka radnog motiva i elana, globalno ispušteni profit je pet puta veći.

"Te cifre bodu oči, a naprave ih, odnosno propuste da ih naprave, milioni Amerikanaca koji se sve više osećaju `otuđeno` od svojih poslodavaca", piše "Blumberg".

Kao glavni razlog nezadovoljstva navodi se da zaposlenih kažu da "ne znaju jasno šta se od njih očekuje", zatim da žele da budu "deo nečeg većeg" od pustog profita za vlasnike i akcionare kompanije u kojoj rade.

Istraživanje pokazuje da je samo jedna trećina ispitanih rekla je da je angažovana na svom poslu, dok polovina ulaže samo minimalan trud, ono što se naziva "tihi prestanak".

"Ulozi su veliki za kompanije, jer bi angažovana radna snaga trebalo da preko produktivnosti pomogne u povećanju prodaje i profita. Bolje povezivanje sa osobljem, takođe, povećava zadržavanje radnika", rekao je DŽim Harter, glavni naučnik za Galupovu praksu na radnom mestu.

Imati motivisane zaposlene, kaže Harter, povezano je sa mnogo različitih rezultata koji su važni za organizacije.

Harter, autor nekoliko knjiga o menadžmentu, upozorio je kompanije da bi trebalo da primete da angažovanje radnika ide dalje od pukog "činjenja dobrih stvari za ljude".

On ističe da zaposleni žele da osete da je ono što rade na poslu povezano sa nečim većim od njih samih.

Da bi to popravio, Harter je predložio pojedinačne nedeljne provere i uputstva o tome kako da rade sa svojim kolegama.

"Kada se zaposlenima kaže kako da sarađuju jedni sa drugima, jasnoća uloga porasla je na oko 80 odsto sa skoro 50 odsto. Ova vrsta strategije je posebno potrebna mlađim radnicima jer je mnogo veća verovatnoća da će promeniti posao u potrazi za ispunjenijim balansom između posla i privatnog života", rekao je Harter.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()