Vesić: Moravski koridor prva pametna saobraćajnica u Srbiji

'U narednih desetak godina pametni putevi, a svi će morati da postanu takvi, komuniciraće sa vozilima, čitati saobraćajne znake i usporavati brzinu. Ukoliko se desi saobraćajna nesreća, sva vozila automatski će usporavati kako se ne bi stvarale gužve'

25.04.2023. 12:30
  • Podeli:
Goran Vesić_Foto Tanjug_Predrag Mitić-6447a933df0bc.webp Foto: Tanjug / Predrag Mitić

Moravski koridor, čija će prva deonica auto-puta od Pojata do Makrešana biti otvorena do kraja aprila, je prva pametna saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

Dužina Moravskog koridora je 110 kilometara i on povezuje dva auto-puta, auto-put Beograd-Niš kod petlje Pojate i auto-put "Miloš Veliki" kod petlje Preljina. Između se nalazi nekoliko mesta: Ćićevac, Kruševac Trstenik, Vrnjačka Banja, Kraljevo i da na tom potezu živi oko pola miliona ljudi.

Ministar je istakao da je Moravski koridor najširi i prvi pametan autoput u našoj zemlji.

"U narednih desetak godina pametni putevi, a svi putevi će morati da postanu takvi, komuniciraće sa vozilima što znači da će vozila čitati saobraćajne znake i usporavati brzinu tako da nećete moći da vozite koliko želite. Ukoliko se desi saobraćajna nesreća, sva vozila koja nailaze automatski će usporavati brzinu kako se ne bi stvarale gužve i na taj način ćemo smanjiti broj saobraćajnih nezgoda, omogućiti komforniju vožnju ljudima i omogućiti da se bolje koriste putevi", rekao je Vesić, za TV Pink.

Prvi auto-put sa kompletnom optičkom infrastrukturom

Moravski koridor prvi auto-put izgrađen sa kompletnom optičkom infrastrukturom, istakao je Vesić, navodeći da je deonica od Pojata do Makrešana duga 16,9 kilometara.

"To će omogućiti da Kruševac skoro priključimo na autoput Beograd-Niš, a do kraja septembra, oktobra, završiće se dodatnih 10 kilometra do Koševa, tako da će Kruševac, kao veliko industrijsko i važno mesto, u potpunosti biti priključeno na autoput", rekao je Vesić i dodao da to znači više investicija u Kruševcu.

Vesić je rekao da će do sredine sledeće godine biti završen, sa druge strane Moravskog koridora, deo od Adrana do Preljine.

"Adrani su selo kod Kraljeva što znači da će Kraljevo skoro potpuno biti priključeno na auto-put 'Miloš Veliki' do sredine sledeće godine, a do sredine 2025. godine spojićemo Adrane i Koševo. Tu imamo Trstenik, Vrnjačku Banju, dve petlje kod Kraljeva, Kamidžora i Vrba i na taj način imati potpuno povezano Kraljevo sa autoputem, i jednim i drugim, Kruševac takođe, Trstenik i Vrnjačku Banju do koje će skoro potpuno moći da se stigne auto-putem", rekao je Vesić.

Građevinarstvo značajno za BDP zemlje

Govoreći o 47. Sajmu građevinarstva, koji je otvoren juče, Vesić je rekao da je taj sajam veoma značajan jer je građevinarstvo značajno za bruto domaći proizvod zemlje.

Izneo je podatke da je prošle godine 6,4 odsto BDP-a Srbije činilo građevinarstvo, u 2021. godini šest odsto, a 2013. oko tri odsto.

Predstavljeno u brojkama, to znači da je 2013. godine vrednost svih građevinskih radova u Srbiji iznosila 1,6 milijardi evra, a 2021. godine 4,4 milijarde evra, rekao je Vesić i podsetio da smo prošle godine imali direktnih stranih investicija u vrednosti 4,4 milijarde evra.

"To govori o tome koliko je građevinarstvo značajno i koliko je važno da pomognemo da se zaustavi pad građevinske industrije koji je prošle godine zadesio skoro čitavu Evropu, pa i Srbiju i da imamo trend rasta u građevinskoj industriji ove godine", dodao je Vesić.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()