Vučić: Koncesioni ugovor sa Vansijem jedna od najboljih stvari koje smo uradili

Nova pista beogeradskog aerodroma, dužine 3.500 metara, jedna je od najvećih investicija na njemu, ona će zameniti postojeću, koja će uskoro biti remontovana

Autor: Web UNA Srbija
07.06.2023. 11:59
  • Podeli:

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovao je ceremoniji puštanja u rad nove, druge poletno-sletne staze (piste) na Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd. Nova pista, dužine 3.500 metara, jedna je od najvećih investicija na beogradskom aerodromu.

"Francuzi su ovo uradili, svaka im čast. To je jedna od pet najboljih stvari koje smo uradili u zemlji u poslednjih 30 godina, taj koncesioni ugovor. Pogledajte samo, ono je Srbija prošlosti, ovo je Srbija budućnosti. Samo pogledajte ta dva kontrolna tornja sve je jasno. Pogledajte terminale, kao da su u Minhenu. Radovi će biti završeni 2024. godine", rekao je on.

"Izgleda veoma moderno, i zadivljen sam radovima koje ste ovde izveli. I sa pistom, i sa terminalima. Er Srbija ima 200 miliona evra na računu. Nikada toliko novca nije bilo na računu naše kompanije. Sada je dobra konjuktura biznisa" rekao je on.

Kada se završi njena rekonstrukcija, umetnuta poletno-sletna staza postaće paralelna rulna staza i služiće kao pista po potrebi, u slučaju da glavna ne može da se koristi. A nakon remonta postojeće piste kapacitet aerodroma sa šest miliona putnika biti povećan na 14 miliona putnika.

"Drugi smo po stopi porasta broja turista u Evropi. A to su jako važne stvari za naš budžet i našu zemlju", istakao je Vučić, dodajući da je naša aviokompanija dobro, mudro i marljivo poslovala i da su letovi za Španiju, Portugal, Njujork i Čikago uvek puni.

"Na Čikagu ćemo jedno dve godine gubiti pare, ali će biti profitabilno kada Kinezi izađu iz kovida. Zarađivaćemo više nego mnogi veći glavni gradovi. Ljudi iz Atine i Bukurešta će odavde leteti po celom svetu", rekao je predsednik.

Jedno od najvećih dostignuća u istoriji beogradskog aerodroma

Generalni direktor Aerodroma "Nikola Tesla" Fransoa Berizo Vučiću je prikazao kako su tekli radovi i upoznao ga sa tehničkim specifikacijama piste. On je zahvalio svima koji su došli da vide "jedno od najvećih dostignuća u istoriji beogradskog aerodroma".

"Za nas koji radimo na aerodomu, piste imaju posebno mesto u našim životima. One su prozor ka svetu, i povezuju nas sa drugima. Pista je srce aerodroma. Pista pokazuje gde smo i gde ćemo uvek biti", rekao je Berizo. On je istakao da izgradnja piste nije lak posao i čestitao svima na beogradskom aerodromu koji su doprineli tome.

"Srećan sam što sam ovde, i što beogradski aerodrom okuplja najprofesionalnije ljude u svojoj struci. Svima onima koji nisu mogli da nam se pridruže želim da se zahvalim na napornom radu. Ovo nije samo uspeh Beogradskog aerodroma, ovoga ne bi bilo bez aerodromske zajednice. Želim da se zahvalim SMATS-i, i hvala vašim timovima na doslednoj podršci. Želim da zahvalim i Er Srbiji, partnerstvo sa Er Srbijom je od velikog značaja za nas", istakao je Berizo.

Očekuje se da kompletna rekonstrukcija nove piste bude završena u prvoj polovini 2024. godine. 

Prepoznatljiv simbol bilateralne saradnje

Ambasador Francuske u Srbiji Pjer Košar podsetio je da su 1908. godine mladi srpski oficiri vežbali da lete na francuskom avionu "Farman 4", dok je 1915. godine počela dostava aviona i obuka avijatičara u saradnji sa Francuskom.

"Danas ispisujemo novi list u saradnji. Beogradski aerodrom je prepoznatljiv simbol naše bilateralne saradnje, kako bi Srbija preuzela svoju ulogu kao regionalna sila. Ovaj aerodrom ide ka tome da postane regionalno čvorište", rekao je ambasador.

Širenje beogradskog aerodroma je bitno za ekonomsku i trgovinsku saradnju sa drugim zemljama, rekao je Košar, istakavši da će to pomoći našoj zemlji na evropskom putu.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()