Vučić obišao radove na "Osmehu Vojvodine": Izgradnja puteva je važna da bismo privukli investitore

Prvi radovi počeli su polovinom decembra, a kad put bude gotov, od Bačkog Brega do Vrbasa stizaće se za oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta

26.12.2023. 11:25
  • Podeli:
aleksandar vučić, osmeh vojvodine, brza saobračajnica bački breg-sremska rača, 26 dec 2023 - foto Tanjug Vladimir Šporčić-658aad2b7f018.webp Foto: Tanjug/Vladimir Šporčić

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine", koja će biti izgrađena od Bačkog Brega do Srpske Crnje u dužini od 185,5 kilometara.

Zajedno sa Vučićem radove u blizini Bačkog Brega obišli su i ministar građevinstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, predstavnici kompanije China State Constraction koji izvode radove. 

Predsednik Srbije je tokom obilaska radova izjavio da će veliki broj mesta na toj trasi biti na mapi najboljih puteva u Srbiji.

"Ovo je jedna od stvari koja će da približi Sombor Novom Sadu i Beogradu i da ga približi i Mađarskoj. Naravno i mreži autoputeva u Rumuniji i da bude koridor i za Rumune i Mađare. To je za nas od ogromnog značaja", rekao je Vučić.

Naveo je da država ulaže velika sredstva u izgradnju "Osmeha Vojvodine" i time pokazuje koliko su nam važna sva ta mesta u Vojvodini kroz koju će proći brza saobraćajnica.

Vučić je naveo da je jasno da ljudi pitaju za dolazak investitora, ali da su putevi važni kako bi investitori došli u Srbiju, kao i da će strane investicije u Srbiji ove godine iznositi 4,5 milijardi evra. 

"Ljudi kažu - potreban mi je put, ali dajte investiciju, da imam od čega da živim. Ali, morate da imate puteve da bi došao investitor. Sad su loša vremena u Evropi što se ekonomije tiče. Čekam podatke, ali značajan deo EU je u minimalnom plusu ili već u recesiji. A nama je važno da Evropa raste, posebno Nemačka, onda i naša industrija može da skače", rekao je Vučić. 

"To je sve deo onoga što smo mi nazvali EXPO 27. Dakle, nije EXPO samo vezan za Beograd, već za celu zemlju", dodao je predsednik..

Vučić je istakao da će zbog tog projekta i naše kompanije imati više posla, što je značajano kako bi se zadržali mladi u tim mestima.

Foto: Tanjug/Vladimir Šporčić

Završetak radova do kraja 2028.

Vučić je izjavio da će radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine" biti završeni do kraja 2028. godine i da je to put od 186 kilometara sa 45 mostova.

On je novinarima u Bačkom Bregu rekao i da će morati da se uradi ozbiljna eksproprijacija, posebno oko Vrbasa gde neće biti sve jednostavno, ali i oko Bečeja, Novog Bečeja, Srbobrana, Kikinde.

"Mnogo posla ovde ima, radićemo deonicu po deonicu. Važno je da se razmak između auto-puta Subotica - Novi Sad - Beograd - Vrbas ka Somboru što više uradi i od Sombora ka Bačkom Bregu. Bitno je da Sombor podignemo, a onda i druge gradove", rekao je Vučić.

Na pitanje o proširenju prelaza Bački Breg, on je rekao da bi za Srbiju to bilo važno i da se nada da će za 15-ak dana da se vidi sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom da razgovara o tome.

"Na Horgošu ćemo da napravimo najveći prelaz u Evropi i to zajednički, gde ćemo da uložimo 200 miliona evra i mi i Mađari, jer nam to postaje usko grlo. Nadam se da ćemo sa EU da dogovorimo u međuvremenu da smanjimo te zelene trake za naše kamione da bi im se smanjili operativni troškovi", rekao je Vučić.

10.000 km lokalnih puteva

Predsednik je istakao i da je potrebno izgraditi i rekonstruisati 10.000 kilometara lokalnih puteva u Srbiji. 

"Potrebno nam je u Srbiji 10.000 kilometara lokalnih i regionalnih puteva, što da izgradimo, što da u potpunosti rekonstruišemo da bismo se mogli time pohvaliti. Mi moramo da ulažemo desetine, da ne kažem stotine miliona evra u održavanje", izjavio je Vučić nakon što ga je novinar pitao o najavljenom izdavanju od dva miliona evra za lokalne puteve. 

Vučić je naveo da je njegova želja bila da se uloži pet milijardi za izgradnju lokalnih puteva i dodao da to nije učinio jer bi izdatak uticao na slabljenje javnih finansija. 

"I zato sam tražio po svaku cenu da idemo na dve milijarde, da nam ne ugrozi stopu javnog duga, da nikada ne pređe 60 odsto javnog duga, taj Mastriht nivo", istakao je Vučić. 

Prema njegovim rečima, veliki novac se trenutno ulaže u održavanje puteva u Srbiji. 

"Znate koliko je teško da se kod nas desi udarna rupa na auto-putu. Ne kažem da je nemoguće, ali je gotovo nemoguće. Zato što ozbiljan novac ulažemo u održavanje autoputeva i kod nas možete da razvijate velike brzine na njima", ukazao je Vučić.

Gasni konektor sa Rumunima

Predsednik je rekao i da će se graditi gasna konekcija do Rumunije od Beograda do Mokrina i da se sada taj projekat dogovara sa Rumunima. Vučić je istakao da je gradnja gasovoda posebno važna za razvoj industrije.

"Radimo na gasifikaciji, zato spuštamo gas dole na podnožje Zlatiborskog regiona. Dakle, na Novu Varoš, na Prijepolje i Priboj, da ti ljudi dobiju gas, a Aleksandrovac -Tutin se sad završava, čelik je gotov, sad morate 'plastiku' (cevi) po mestima da pustite. To mi tako nazivamo. Ti magistralni gasovodi su čelični, a onda 'plastiku' spuštate do krajnjih potrošača i to je dobro zbog ekologije, zaštite životne sredine, a onda je dobro i za industriju. Imate jednu zemlju u regionu koja uopšte nema gasovod, a kad nemate gasovod, onda nemate ni industriju", objasnio je Vučić.

Objasnio je da je ono što je važno industrija, nova tehnologija, veštačka inteligencija i dodao je da je to ono u šta Srbija mora da ulaže.

46 mostova, 34 nadvožnjaka, 5 podvožnjaka i 35 propusta

"Osmeh Vojvodine" biće izgrađen na trasi granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Novi Bečej - Kikinda - granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).

Prvi radovi na izgradnji brze saobraćajnice "Osmeh Vojvodine" počeli su polovinom decembra.

Saobraćajnicom "Osmeh Vojvodine" od Bačkog Brega do Vrbasa stizaće se za  oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta.
Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.

Na delu trase, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja 46 mostova (preko kanala i prolaza za put), 34 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 35 propusta.

Na trasi brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 petlji: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas Zapad, Vrbas Sever, Vrbas Istok, Vrbas E75, Srbobran Sever, Turija i Kikinda Istok.  

Takođe planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.

Izgradnja brze saobraćajnice pozitivno će uticati na međusobnu saobraćajnu povezanost opština i regionalnih centara AP Vojvodine, ali i na bolju povezanost zapadnobačkog i severnobanatskog okruga sa auto-putem E75, a time i sa Novim Sadom, Beogradom i ostalim delovima Republike Srbije.

Izgradnjom ove saobraćajnice ostvariće se kraća veza AP Vojvodine sa  Mađarskom (granični prelaz Bački Breg) i Rumunijom (granični prelaz Srpska Crnja).

Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je ranije da ta brza saobraćajnica nije važna samo za Srbiju i naše građane već i za Mađare i Rumune, budući da će biti priključena na mrežu mađarskih i rumunskih auto-puteva i saobraćajnica.

Vesić je rekao da ćemo prekategorizacijom i proširenjem graničnog prelaza Bački Breg i završetkom auto-puta sa mađarske strane biti priključeni na auto-put  Budimpešta - Pečuj kod Mohača.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()