Ovo što radimo u ovom trenutku je više od 500 kilometara, istakao je predsednik Srbije, dodajući da je zbog toga ponosan
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić kaže da su Tito, Milošević i DOS izgradili 550 kilometara puteva i da ne može da se računa 687 sem ako nisu govorili o onome što je u izgradnji, dok je za poslednjih 11 godina izgrađeno više od 335 kilometara, a u ovom trenutku se radi više od 500 kilometara.
Nakon obilaska radova na saobraćajnici Novi Beograd-Surčin, odgovarajući na pitanje novinara po kojoj računici je on za 11 godina izgradio više puteva nego Tito, Milošević i DOS za 70 godina, kada po zvaničnom izveštaju Puteva Srbije stoji da je krajem 2011. u Srbiji bilo 687 kilometara puteva, Vučić je rekao:
"Tih 687 kilometara je bilo sa putevima u izgradnji. Da izračunamo - imate Beograd - Šid, 224 kilometara do Niša, nešto manje od 20 kilometara ka jugu, imali smo Beograd - Novi Sad 80 kilometara, imali smo urađenih 110 kilometara Novi Sad - Horgoš, to je sve što su Milošević i DOS uradili, to je 550, ne može da bude 687 nikako sem ako nisu govorili o onome što je u izgradnji", kazao je Vučić.
Ističe da je on rekao da će ove godine da se stigne ta kilometraža.
Podseća da je urađeno oko Pančeva, plus obilaznica oko Beograda negde oko 30 kilometara, do Čačka, do Pakovraća 130 kilometara, do Kragujevca 20 kilometara, Niš - Dimitrovgrad oko 90 kilometara, još 50 prema Preševu, otvaraju se Makrešani, što je još 25 kilometara.
"Više od 335 kilometara je ono što je već urađeno od 2012, a ovo što radimo u ovom trenutku je više od 500 kilometara. E sada da vidimo koliko će ove godine biti završeno tako da je mrtva trka", kazao je predsednik.
Dodaje da je ponosan na to što je za 10, 11 godina toliko urađeno i to sa nasleđenom praznom kasom, galopirajućim javnim dugom, migratornom krizom, dvostrukom korona krizom, sa ratom u Ukrajinom, velikim poplavama.
"I možete da se takmičite. Ja sam ponosan", zaključio je predsednik.
Vučić kaže da se sa izgradnjom puteva kasni zbog raznih problema, ali da se u Srbiji gradi više nego ikada, više nego bilo gde u Evropi.
Odgovarajući na pitanje zašto se sa završavanjem deonice Novi Beograd – Surčin od 7,9 kilometara kasni i produžavaju se rokovi, on je kazao da "nije gotovo jer su ljudi imali problema i sa eksproprijacijom i sa mnogim drugim čudima".
Kaže i da nije moguće da se put završi za šest meseci tako da je sigurno pogrešio ako je rekao da će biti završen u novembru 2022. godine.
"Izvinjavam se građanima što nije gotov šest meseci ranije. Da li kasni, kasni, šta da radim, ali se gradi u Srbiji više nego ikada, više nego bilo gde u Evropi", rekao je Vučić tokom obilaska deonice Novi Beograd - Surčin.
Kaže i da bi Beograd na vodi, da nije bilo ometanja, pritisaka, bio završen godinu, dve ranije.
"Da me nisu ometali i vršili pritiske za hrast, ne bismo izgubili dva meseca na autoputu Beograd - Čačak i imali bismo bar 10 manje mrtvih koliko je u tom vremenu nastralo na Ibraskoj magistrali... Svaki put kada se gradi, nemoj da se gradi, tako je sa svakim putem, tako se podržava svako u kamenolomu – nemoj da damo kamen, a od čega gradimo autoputeve", pitao je Vučić.
Kako je rekao, za izgradnju puteva potrebne su pare, a sada je kriza u svetu i zato niko ne gradi, cena bitumena, cena građevinskih materijala je najviša u svetu ikada, ali se u Srbiji uprkos tome gradi.
"Mi i dalje idemo sa svim projektima. Zemlja će da ide napred, puteve ćemo da gradimo, ne pitam koliko kasnimo, jer se sekiram oko toga, borim se da rešimo probleme, da ne pričam o raznim mafijama kako se sve organizuje da se spreči neka gradnja i svuda i na svakom mestu problemi", rekao je on.
Ukazao je na to da Crna Gora ima ukupno 40 kilometara autoputa, a da ćemo mi da imamo hiljade kilometara, dok nam je Hrvatska bežala, odnosno tri puta je više imala kilometara autoputeva, ali ćemo ih preteći za godinu, dve.
"Budite ponosni na svoju zemlju", poručio je Vučić.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.