Cene goriva variraju
Prethodnih nedelja zabeležen je pad cena benzina i dizela, a Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije očekuje da će se cena na tom nivou i zaustaviti zbog povećane potražnje tokom letnjih meseci. Ističe da je u poslednjih pet godina došlo do ukupnog povećanja broja registrovanih vozila sa 2,5 miliona na 3 miliona, a najveći udeo u tome imaju vozila sa dizel motorima. Odgovorio je i na pitanje gde je najpovoljnije napuniti rezervoar kada putujemo u Grčku na more.
Do 7. juna, na pumpama u Srbiji, litar evro-dizela košta 201 dinar, a litar benzina evro-premium je 192 dinara. U odnosu na prošlu nedelju, dizel je zadržao cenu, dok je benzin pojeftinio za dva dinara.
Tomislav Mićović, generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije, navodi da se cena benzina već četiri nedelje smanjuje, najpre za tri, pa za dva dinara, dok je cena dizela prilično stabilna.
"Leto je uvek period malo veće potrošnje benzina, tako da i očekujem da će se tu negde i zaustaviti na ovom nivou, jer sad će biti veća potražnja", rekao je Mićović.
Zbog povećanja akciza se najavljivalo poskupljenje goriva, međutim to se nije desilo.
"Nije akciza jedino što utiče na cenu goriva, imate niz parametara, pa su se oni drugi prosto u tom periodu kretali u nekom drugom smeru, znači u negativnom smeru", naveo je Mićović.
Ukazuje da naftni sektor ne može da utiče na državnu politiku vezanu za oporezivanje energije, već samo da ukažu na probleme koje stvaraju velike državne dažbine.
"To je jedan snažan instrument koji može da utiče na potrošnju određenih derivata, neke da favorizuje, neke da smanji. Tako da smo mi poslednjih godina mogli uživo da vidimo kako deluje državna politika podizanja akciza, kada je potrošnja tečnog naftnog gasa, kao jednog ekološki prihvatljivog goriva, krenula nizbrdo iz godine u godinu. Doveli smo do toga da ga gotovo potpuno proteremo sa tržišta, što mislim da iz aspekta energetske politike, saobraćajne politike i ekološke politike baš i nije dobar potez", rekao je Mićović.
Mićović ističe da je u poslednjih pet godina došlo do ukupnog povećanja broja registrovanih vozila sa 2,5 miliona na 3 miliona, što je negde oko 19 procenata.
"U toj strukturi povećanja, najveći procenat povećanja imaju vozila sa dizel motorima, oko 27,6 odsto, dok je benzinskih automobila više za 12 procenata. Tečni naftni gas, naravno, rapidno pada, što sam pomenuo malo pre, negde oko 24 odsto u ovom periodu od pet godina, dok je prirodni gas povećan čak za 197 procenata", rekao je Mićović.
Ističe da ovi procenti zapravo nisu rezultat planirane politike u toj oblasti, što se vidi po tome što raste broj registrovanih vozila sa dizel motorom, prenosi RTS.
"Vidite da se dešava dizelizacija voznog parka, što bi u skladu sa drugim zahtevima trebalo da bude u suprotnom smeru. Ali, prosto, kada vidite placeve za prodaju polovnih automobila, tu su više od 90 procenata automobila koje pokreću dizel motori, jer se Zapad rešava tih automobila i oni završavaju i u našoj zemlji, na Balkanu, generalno u našem okruženju", naveo je Mićović.
Na pitanje gde je najbolje napuniti rezervoar kada putujemo na more u Grčku, Tomislav Mićović ističe da svi pune gorivo pre izlaza iz Severne Makedonije.
"Svi pune rezervoare na izlasku iz Severne Makedonije, tu su gužve na benzinskim stanicama. Severna Makedonija ima dijametralno suprtnu fiskalnu politiku u odnosu na Grčku. Uvek je tako na dugačkim putovanjima, na Zapadu treba voditi računa da li na auto-putu da sipate, ili je bolje da siđete sa auto-puta", istakao je Mićović.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.