Video-igre okupljaju više od dve milijarde korisnika širom sveta, a statistički, kod nas je gotovo svaka druga osoba gejmer
Neki ga i dalje posmatraju kao hobi, ali svet video-igara je odavno mnogo više od toga – prihodi ove industrije na svetskom nivou iznose više od 160 milijardi evra. Ipak, u Srbiji je prepoznaju kao amatersku disciplinu. UNA televizija je proveravala šta kažu profesionalni gejmeri, da li taj posao može da im omogući zaradu? Kako se na gejming zaista gleda u Srbiji?
Video-igre okupljaju više od dve milijarde korisnika širom sveta. Statistički, u Srbiji je gotovo svaka druga osoba gejmer.
"Gejming za mene predstavlja jednu vrstu posla", kaže jedan profesionalni gejmer.
"Način da radim ono što volim i ono što je oduvek bio moj hobi", nadovezao se njegov kolega.
Međutim, ono što je nekada bilo samo hobi, danas je preraslo u ozbiljnu industriju, kao i u posebne discipline profesionalnog e-sporta. Ipak, dalji napredak, bar kod nas, koči to što se u Srbiji e-sport posmatra kao hobi.
"Na celom Balkanu je e-sport gledan kao amaterska disciplina, dok recimo u Koreji koji je najrazvijeniji region po pitanju e-sporta, pre mesec dana su upravo klinci od 17 i 18 godina išli na azijske igre koje su pretkvalifikacione olimpijske igre, osvojili su zlatne medalje i samim tim sportske penzije", rekao je Dimitrije Malešević, osnivač sportskog udruženja Ziro Tenesiti (Z10).
Srpski gejmeri su vodeći na Balkanu, ali je e-sportom ovde i dalje deklarisan kao amaterska disciplina. Oni kažu da je e-sport ili elektronski sport isto što i bilo koji tradicionalni sport, poput fudbala i košarke, samo što se ovde takmiči u video-igrama. I, dok čekaju licencu kako bi mogli da se takmiče na svetskim takmičenjima, ljubitelji gejminga danas i sutra su na festivalu gejminga - GamesConu.
"Sem isprobavanja igrica, moći će da gledaju različite turnire kao i da učestvuju u njima. Tu su i niz drugih aktivnosti kao sto su pejntbol, ersoft i slično", kaže Teodora Vlajić, PR GamesCona.
Pored toga, posetioci imaju priliku da na festivalu učestvuju u tačmičenju - obučeni u kostim nekog od omiljenih heroja iz sveta igara, stripa, filma ili literature.
Učesnici u kostimima su nam pričali u šta su se maskirali i verovatno je samo ljubiteljima gejminga jasno o kojim junacima je reč. Ipak, svi znamo da je svet gejminga sve popularniji i da su male šanse da će video-igrice izaći iz mode. O tome su svedočile i naše sagovornice, istakavši da misle da će video-igrice uvek biti popularne.
To potvrđuje i statistika - gejming industrija sve više raste i razvija se, kako u svetu, tako i kod nas. Pa, sledeći put kada vam bude dosadno i uključite neku igru na telefonu – velike su šanse da će pisati "Made in Serbia".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.