Šta je Glovo zabeležio 2022. godine, prateći ponašanje svojih potrošača u 32 grada?
Sa početkom 2023. godine, Glovo kompanija predviđa nove trendove koji će obeležiti ovu godinu, i to na osnovu analize prethodnih 365 dana koji su za nama.
Šta je Glovo zabeležio 2022. godine, prateći ponašanje svojih potrošača u 32 grada?
Što se hrane tiče, američka kuhinja je ipak na prvom mestu, a prate je u stopu klasična italijanska i naša tradicionalna za koju je interesovanje poraslo za 247% u godini iza nas.
Sve u svemu, burgeri, ćevapi i pljeskavice bili su najnaručivanija jela u Srbiji u 2022. godini.
Što se hrane tiče, u 2022, našim sugrađanima se ove godine baš jelo nešto egzotično, te azijska hrana beleži porast porudžbina od čak 237%, i to najviše petkom. Beograd je „zadužen“ za najveći broj narudžbina, dok je Novi Sad postao radoznaliji po pitanju kineske i japanske hrane i to za čak 494%!
Kako kažu GLOVO podaci, Srbija najviše voli piletinu u kari sosu ili sa indijskim orahom, kao i izuzetno zdrave edamame.
Po tradiciji, Beograd prednjači sa naručivanjem domaće tradicionalne kuhinje, dok je Pančevo zabeležilo najveći rast porudžbina domaće hrane. Što se tiče omiljenih jela domaće srpske kuhinje, to su svakako ćevapi i pljeskavice ali i šopska i srpska salata.
Da se u zemlji jede više zdrava hrana, pokazuju nam podaci po kojima je izgleda sredina nedelje, odnosno sreda, omiljeni dan za naručivanje specijaliteta poput proteinskih ili keto palačinki, detox salate ili vege rižota. Iako Beograd vodi po broju porudžbina, ne zaostaje ni Novi Sad koji beleži rast od čak 703% u kategoriji!
Da se iz supermarketa naručuje sve više i više iz udobnosti doma, pokazuju nam brojke. Recimo samo da je samo poručivanje iz marketa doživelo veliki porast od čak 262%, i to najviše iz kategorije kozmetike i nege. Naručivanje proizvoda iz kategorije dečije hrane i opreme poraslo je za 335%. Najviše narudžbina beleže dečiji deterdžent, za njim su odmah silikonski tanjiri, kao i pelene, koje su prva porudžbina u 2022, i to 1. januara u Nišu.
U 2022, najlojalniji potrošači su bili izuzetno aktivni! Rast PRIME porudžbina dostigao je neverovatan rast od čak 604%, i to najviše u Beogradu - +625% , dok je u Subotici ta brojka porasla za 970%. I ostale GLOVO kategorije dostave beleže veliki rast, sve ukupno 604% u odnosu na 2021.
Najvredniji korisnik u 2022. godini napravio je čak 729 porudžbina, dok je najizdašnija narudžbina bila vredna 52700 RSD i to iz supermarketa!
Kao i uvek, GLOVO beleži najzanimljivije zahteve kojih ni ove godine nije nedostajalo. Na prvom mestu je svakako jedna, pretpostavljamo romantična narudžbina: plišani meda, dve čokolade i jedno čokoladno jaje.
Zatim, sledi možda najnonšalatnija i najzabavnija porudžbina – usisivač, sa napomenom da cena bude do 15.000 RSD i da može i neki drugi model od traženog, ukoliko je na rasprodaji.
Treća neobična i prilično sočna narudžbina, sastojala se od jednog velikog bifteka, 3 oso buka i pola kiliograma mlevenog mesa.
Koliko smo kao narod galantni, govore nam podaci o napojnicama. Na prvom mestu je Beograd, gde 14.8% korisnika ostavlja bakšiš, zatim sledi Kikinda sa 14% i Smederevo sa 11%.
Vrednim i brzim GLOVO kuririma, najprometniji dan je bio 4. februara 2022. Tokom čitave godine, gužva je uglavnom bivala između 18-20 h, kada se beleži čak 25% porudžbina. Najzaposleniji dan je kao po pravilu petak, koji beleži 15% narudžbina.
Pored sve te hrane i ostalih potrepština, jedna kategorija govori sama za sebe i analiza tih podataka uvek uliva optimizam. U pitanju su cveće i pokloni!
Naime, ova lepa kategorija beleži porast od 343% u protekloj godini. Naravno, 8. mart je najzahtevniji dan sa 19% ukupnih zahteva, dok ga u stopu prati Dan zaljubljenih sa 7% ukupno svih godišnjih porudžbina. Cveće i pokloni se uglavnom naručuju utorkom, a „top listu“ kategorije čine amarilis, anturium crveni i mini orhideje.
Prva porudžbina iz kategorije zabeležena je 2. januara 2022, i sastojala se od buketa belih ruža i ljiljana. Najviše zahteva sa jedne adrese, čak 27, stiže sa jedne adrese iz Beograda!
Glovo
Ovaj pionir među aplikacijama za dostavu nudi više kategorija i povezuje kupce sa kuririma i kompanijama poput lokalnih restorana, prodavnica i supermarketa, apoteka i uličnih maloprodajnih radnji.
Glovo vizija je da omogući baš svakome lak pristup baš svemu u gradu. Glovo misija je da se na taj način pobrine da korisnici uživaju u svemu onome što žele, kada i gde god to požele. Glovo je stigao iz Barselone gde je nastao 2015. godine, a danas posluje na 25 tržišta Evrope, centralne Azije i Afrike.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.