Mnoge muči ovaj problem
Komunikacija elektronskom poštom je potpuno promenila način poslovnog komuniciranja, ali je sa sobom donela neke probleme. Poslovno pismo gotovo više i ne postoji kao oblik komunikacije. Najčešće greške koje korisnici mejlova u poslovnom okruženju rade su, ili da mu pristupaju kao nekad pisanoj poslovnoj komunikaciji, ili da ga shvaćaju previše olako.
Blog Ian’s Messy Desk donosi sedam zlatnih pravila imejl komunikacije u poslovnom okruženju:
Imejl se uglavnom čita s kompjuterskog ili ekrana pametnog telefona. Pišite u kratkim odlomcima – do nekoliko rečenica – kako bi olakšali primaocu čitanje.
Koristite zamenice u drugom licu. Reči kao što su “ti” ili “vi” daju čitaocu do znanja da mislite na njega lično.
Ne prosleđujte svaku glupu šalu ili pesmicu koju je vama prosledio vaš bratić u drugom kolenu. Ljudi ne vole u svoj kućni poštanski sandučić primati gomile beskorisne pošte, a ne vole ni kad im ona stiže u elektronski sandučić. Pogotovo pazite da ne zatrpate mejlovima potencijalnog klijenta kojem želite nešto prodati, na primer.
Uložite jednaku količinu vremena u proveru pravopisa i gramatike kao i kod bilo kojeg drugog oblika pisane komunikacije. Neuredna poruka će ostaviti loš utisak o vašoj profesionalnosti.
Većina programa za mejlove može automatski dodavati vaš potpis. U njemu bi trebalo biti vaše ime, funkcija, podaci za kontakt i ime kompanije.
Razvijte vlastita pravila za obradu primljenih poruka na produktivan način. Neki, na primer, odgovaraju na mejlove samo u određenom terminu u danu.
Ako razmenjujete veliki broj poruka s nekim saradnikom, optimizujte postupke kojima obrađujete međusobne mejlove. Možete razviti vlastite krilatice i zaobići većinu prethodnih saveta, poput provere pravopisa, jer ćete zajedno s tom osobom razviti vlastite protokole.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.