Srbija će značajno pre Mađarske završiti svoj deo pruge
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas tokom svečanog otvaranja novog autoputa u punom profilu od Rume do Šapca, u dužini od 24,6 kilometara, da će brza pruga od Novog Sada do Subotice biti završena pre roka kao i da će se tada od Beograda do Subotice stizati za sat i 10 minuta.
Na pitanje novinara Tanjuga o tome šta kažu meštani lokalnih mesta i većih gradova kroz koja prolazi novi autoput, Vučić kaže da je većina ljudi zadovoljna, ali da deo ljudi misli da je to uobičajeno i normalno, da je to podrazumevajuće i da zaslužuju mnogo više.
"Kada bi pogledali u prošlost shvatili bi da to nikada nije napravljeno, ali ja to razumem, postoji deo ljudi koji ima takvo mišljenje, ali najveći deo ljudi je zadovoljan i srećan što vide velike pomake i velike promene i što veruju u budućnost za sebe i za svoju decu", rekao je Vučić.
Dodao je da ljudi ne razmišljaju stranački i partijski, već onako kako je potrebno za njihovu decu i što je važno da za njih ostane, kao i da je većina građana više nego zadovoljna.
Kada je reč o železničkoj infrastrukturi i izgradnjom brze pruge, Vučić kaže da su najzadovoljniji oni koji su bili najviše protiv toga i koji su govorili da nikada neće postojati brzi voz, a da sada dolaze na kafu iz Novog Sada u Beograd, kao i da vole da dođu i na proteste.
"Voleo bih da su malo masovniji ti protesti više bismo novca mogli da naplatimo kroz vozne karte i više bi ostajalo u kasi 'Železnice Srbije'", rekao je Vučić.
Govoreći o pruzi Beograd - Budimpešta i o tome dokle se stiglo sa radovima, Vučić je rekao da se brže od roka radi Novi Sad - Subotica i da će Srbija značajno pre Mađarske završiti svoj deo pruge.
"Subotica je jedan od najlepših gradova u Srbiji, na Paliću je mnogo toga izgrađeno i tek će biti, a to završavamo za godinu dana, za godinu i dva meseca bi trebalo da se vozimo Novi Sad - Subotica, što znači Beograd - Subotica sat i 10 minuta", istakao je predsednik.
Vučić je izjavio da sve više stranih radnika dolazi u Srbiju da zaradi i da će naša zemlja morati više da uloži u njihove plate.
"Na Moravskom koridoru gde radi 3.000 radnika, oko 1.200 su srpski radnici, sve ostalo su Indijci, Turci, iz Bangladeša. U Beogradu na vodi gde radi 2.500 radnika, maksimalno 40 odsto su srpski radnici. To su naši problemi, ali zemlja napreduje i sve više njih dolazi u Srbiju da zaradi novac za sebe, kao što smo mi nekada išli trbuhom za kruhom u zapadne zemlje. To je naša nada, moraćemo da uložimo više u njihovo školovanje i njihove plate, nadam se da su gladni novih uspeha, puteva, rezultata", poručio je Vučić.
Na pitanje novinara da li će ugovor koji je potpisan u vrednosti od 467 miliona evra za 78,9 kilometara puta, biti ispoštovan, jer je samo u zemljani nasip uloženo više od 2,5 miliona tona različitih materijala, a cene građevinskog materijala su rasle, Vučić je odgovorio da će pregovarati o tome, ali da će učiniti sve da zaštite naše interese.
Naglasio je da 25 kilometara sa mostom košta najmanje 250 miliona.
“To su ogromni novci, posebno za jednu malu zemlju kao što je naša. Skočile su cene bitumena, goriva, mi se trudimo da ih držimo, videćemo. Cena izgradnje auto-puteva, ono što radimo sa Behtelom, jedno smo dogovorili, a ispadne drugo", rekao je Vučić.
Naglasio je da sve što rade, rade, a da ne povećavamo stopu javnog duga.
"To je značajno za rast industrije, privrede, svih ovih krajeva. Za Šabac, Loznicu, čitavo Podrinje, za lLjuboviju, pa i za Zvornik u RS. Sve je drugačije kada se završi ovaj put, jer onda će vam Zvornik Beograd biti za manje od sat i 45 minuta i to su neverovatne stvari", poručio je Vučić.
Dodao je da je ponosan na svaki put i na svaki lokalni.
"Znate li za put od Ravanice do manastira Sisojevac, koliko je to bilo teško i komplikovano napraviti taj put kroz mesto Sase? Tu nema nikakve računice, radite za mali broj ljudi, važno da oni vide da ste spremni da za njih uradite", istakao je Vučić.
Kako je naveo, pojedini putevi su građeni kroz mesta gde je teško graditi.
"Kada budemo završili do Požege, tada nas čekaju najteži delovi puta - i do Užica i do Kotromana, Višegrada potom i preko Ivanjice do duge Poljane. Tu je preko 70 odsto puteva u objektima i tunelima. To je užasno teško, skupo i komplikovano. Vidite koliko se mučimo sa ovim Munjinim brdom, tu će da bude tunel od 3,3 kilometara, najduži i najteži za celu Srbiju", naveo je Vučić.
Predsednik je najavio nastavak radova na brojnim važnim deonicama.
"Moramo brzo da završavamo deo Lajkovac-Valjevo, gradi se Fruškogorski koridor, Dunavska magistrala, gradi se ubrzano Čačak-Kraljevo, što je izuzetno važno, jer onda ćete do Kraljeva moći da dođete za sat i po vremena lagane vožnje autoputem", rekao je Vučić.
Prema njegovoj oceni, sve ovo su velike stvari za zemlju. Kako kaže, ovo je nebo i zemlja u odnosu na ono što smo imali i šta imamo danas.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.