Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor).
U obilasku sa predsednikom Vučićem su bili i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić, predsednik opštine Ruma Dušan Ljubišić, predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković, direktor "Koridora Srbije" Aleksandar Antić, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak, ambasador Kine u Srbiji Li Ming i direktor CRBC Srbija Jang Dong.
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra.
Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021. godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.
"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.
"Deonica 2", od Paragova do početka obilaznice oko Rume, ukupne je dužine 16,48 kilometara.
"Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometra.
Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i „Iriški venac“ (dužine 3.5 kilometara).
Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.
Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metra.
Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće najduži tunel u Srbiji.
Intenzivno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala.
Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metra, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.
Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.
Kada je reč o izgradnji trase, trenutno su u toku radovi na izgradnji nasipa (do sada je u konstrukciju nasipa ugrađeno 385.600 kubnih metara materijala), kao i radovi na mostovima i potpornim zidovima.
Uporedo s tim, izvode se radovi i na mostu preko Dunava ("Deonica 3") ukupne dužine oko 1.7 kilometara.
U toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.
Na celom projektu ukupno su angažovana 804 radnika, inženjera i ostalog osoblja i 248 jedinica mehanizacije i opreme.
Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 "Beograd - Novi Sad - Subotica", a na kraju na novoizgrađeni auto-put "Ruma – Šabac" i buduće brze saobraćajnice "Šabac - Loznica" i "Slepčević - Badovinci".
Trasa tako povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).
Izvođač radova je kineska kompanija „China Road and Bridge Corporation“.
"Ovde sam poslednji put bio 3. januara, neverovatno je koliki je napredak. Završili smo u ovom tunelu, koji je najkomplikovaniji i biće najduži u celoj Srbiji, tri i po kilometra dužine, dve cevi, sedam kilometara...58,83 odsto ukupnih radova je izvršeno. Probijeno je toliko i idemo i na vreme i malo ispred vremena", rekao je Vučić.
Podsetio je da će Fruškogorski koridor spojiti Novi Sad, Petrovaradin, ispod Fruške gore, do Rume i onda izlazi na autoput Beograd-Zagreb i Beograd-Šabac-Loznica.
Ocenio je da tunel "fenomenalno izgleda" i da je posebno važan za celu Vojvodinu, pre svega za Južnobački, Sremski, Zapadnobački i Severnobački okrug.
Zamolio je kineskog ambasadora Li Minga, koji je prisutvovao obilasku tunela, da, ukoliko može, utiče na kineske kompanije da ubrzaju radove na autoputu Čačak-Požega, da završe do sledećeg maja, kako bi sledeće turističku sezone moglo brže da se stigne do Užica i Zlatibora.
Zahvalio je kineskoj kompaniji što rade dobro na tunelu i ocenio da će njegovim probijanjem biti bolje zaštićen biljni i životinjski svet Fruške gore.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je Fruškogorski koridor "najjekološkiji projekat" u Srbiji, budući da se više neće voziti kroz Nacionalni park Fruška Gora.
Naveo je da će ovim tempom tunel biti probijen u oktobu sledeće godine i da se probija više od osam metara dnevno, kao i da će krajem septembra 2026. biti završen ceo koridor, osim mosta preko Dunava u Novom Sadu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.