Važi za jednu od najvrednijih kompanija i ima tradiciju dugu 150 godina
Jedan od najpoznatijih luksuznih brendova i kompanija na svetu je Luj Viton, a prema najavama predsednika Srbije Aleksandra Vučića ova kompanija bi uskoro mogla da otvori svoje poslovnice i u Srbije. Luj Viton važi za jednu od najvrednijih kompanija i ima tradiciju dugu 150 godina.
"Mi se nadamo da će 2026. konačno i Luj Viton da dođe u Srbiju u Beograd na vodi. Toliko smo se borili za to. Luj Viton je "flegšip" i kada dođe Luj Viton, onda svi veliki dolaze", rekao je Vučić u Parizu.
Luj Viton je francuska luksuzna modna kompanija koja je osnovana 1854. godine. Proizvodi po kojima je ova kompanija najpoznatija su torbe, cipele, satovi, nakit... Punih šest godina Luj Viton je proglašavan za najvredniju kompaniju na svetu, od 2006 do 2012. godine. Kompanija posluje u više od 50 zemalja sa više od 460 prodavnica širom sveta.
Luj Viton je bio francuski modni dizajner i biznismen. On je bio prvi osnivač brenda kožne galanterije. Bio je iz porodice farmera, zanatlija i stolara. Kao mlad došao je u Pariz i počeo da uči kako da izrađuje kovčege, samo nekolika godina kasnije stekao je reputaciju najvećeg stručnjaka u svom zanatu.
Nakon toga, 1854. napušta radnju u kojoj se bavio izradom kovčega i otvara svoju. Već 1858. godine napravio je revolucionarne pravougaone kofere u vreme kada je tržište imalo samo kožne sa zaobljenim vrhom kofere. Potražnja za njegovim koferima iz dana u dan postaja je sve veća.
Nakon francusko-pruskog rata njegova radnja je porušena, a potražnja je naglo opala. Viton je odmah napravio i rekonstruisao novu radnju i godinu kasnije predstavio novu liniju sa bež monogramskim dizajnom sa crvenom prugom koja će ostati potpis njegovog brenda nakon što je umro.
Posle njegove smrti 1892. godine upravljanje kompanijom je prešlo na njegovog sina.
Ostatak dinastijе Viton jе nastavio sa inovacijama i konstantnim unaprеđivanjеm brеnda. Životni stil koji jе podrazumеvao luksuzna putovanja mogla jе sеbi da priušti uglavnom еlita i poznatе ličnosti, a široj prеpoznatljivosti brеnda vеoma su doprinеlе filmskе zvеzdе kojе su rado koristilе i koristе i danas luksuznu kožnu galantеriju brеnda Luj Viton. Holivudskе zvеzdе napravilе su najbolju rеklamu brеndu. Pojеdini modеli poput valjkastе mеkanе putnе torbе kakvu jе nosila lеgеndarna Odri Hеpbеrn postali su klasik.
Bernar Arno je trenutno najbogatiji čovek na svetu. On je suosnivač, predsednik i izvršni direkotr LVMH, najveće svetske kompanije za luksuznu robu. Njegovo bogatsvo se procenjuje na 233 milijarde dolara.
Arnault ima petero dece, a svi rade u LVMH-u. Nedavno je dvojicu svojih sinova imenovao u odbor konglomerata, gde već sede drugo dvoje dece, a sve u želji da osigura dugoročnu kontrolu porodice nad svojim poslovnim carstvom.
LVMH je 2021. kupio Tiffany & Co. za gotovo 16 milijardi dolara, a to se smatra najvećom akvizicijom nekog luksuznog brenda u istorija. Arnovo deoničarsko društvo Agache podržava VC firmu Aglaé Ventures koja, kako izveštava Forbes, investira u biznise kao što su Netflix i ByteDance – matična firma TikToka.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.