Nekoliko je razloga zašto raste tržište polovne garderobe
Postoji nekoliko podataka koji pokazuju da se u celom svetu značajno povećava prodaja second-hand, odnosno polovne garderobe.
Reč je o podacima američke trgovine polovne garderobe ThredUp i britanske analitičke kompanije GlobalData. Naime, prema tim podacima, deset odsto od ukupne globalne prodaje garderobe do 2028. godine odnosiće se na polovnu garderobu. Osim toga, procena je da će globalno tržište polovne garderobe do 2028. da vredi čak 350 milijardi dolara.
Ovo tržište je samo prošle godine imalo rast od 18 odsto, što je 15 puta brži rast od celokupnog tržišta garderobe. To znači da su polovina od ukupnog broja kupaca odeće bili oni koji su kupili polovnu odeću.
Širom sveta postoje 163 brendirane trgovine u kojima je moguće kupiti ili prodati polovnu odeću. U porastu je i internetska prodaja polovne garderobe, pa je procena da će se ona do 2028. duplirati na 40 milijardi dolara.
Nekoliko je razloga zašto raste tržište polovne garderobe. Među njima su visoka inflacija, zaštita životne sredine i posedovanje unikatnih odevnih komada.
Prema izveštaju Svetskog ekonomskog foruma (WEF), tekstilni sektor je treći najveći industrijski zagađivač na svetu. Ispred njega su prehrambeni i građevinski sektor. Tekstilna industrija je odgovorna za emisiju osam odsto od ukupne količine ugljen-dioksida, kao i za 20 odsto od ukupne potrošnje vode.
Primera radi, u Sjedinjenim Američkim Država se reciklira samo 14 odsto polovnog tekstila. Ostatak se spaljuje ili se jednostavno baci. Inovatori rade na tome kako da smanje emisiju štetnih gasova iz tekstilne industrije, prenosi Klix.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.