Grčka prestonica Atina takođe je sve popularnija za praznike.
Na prvom mestu najpopularnijih evropskih destinacija u periodu Božića našao se Rovanijemi u Finskoj, odnosno rodno mesto Deda Mraza gde je potražnja za kratkoročnim smeštajem skoro duplirana u poređenju sa prošlom godinom i to za čak 90 odsto. Odmah iza našao se Bazel u Švajcarskoj sa rastom od 53 odsto, potom Krakov, Budimpešta i Prag.
Grčka prestonica Atina takođe je sve popularnija za praznike i po prvi put se našla na ovoj listi sa najvećim rastom potražnje u sezoni oko Božića od čak 31 odsto, te tako zauzela šesto mesto.
Klasično atraktivne destinacije poput Pariza, Londona i Beča nalaze se niže na listi, među poslednjim mestima u top 15.
Navedeni podaci su rezultat najnovije analize evropskog tržišta kratkoročnog izdavanja smeštaja poznate međunarodne analitičke kompanije AirDNA, koja obrađuje podatke o oglasima, ponudi i potražnji sa velikih platformi (AirBnb i VRBO). AirDNA beleži da je ove godine za period praznika od 20. decembra do 2. januara, potražnja povećana za 27 odsto u odnosu na prošlu godinu za kratkoročne smeštajne jedinice poput stanova na dan širom Evrope, prenosi Newmoney.gr.
Generalno gledajući, u Evropi, za naredni period - novembar i decembar, do sada izvršene rezervacije (do 7. oktobra) pokazuju rast od prosečno 20 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Kada je u pitanju situacija za mesec septembar, koji je bio više nego letnji, Grčka se našla u top 5 evropskih tržišta koja su uspela da povećaju svoju popunjenosti u periodu nakon snažnog dvomesečnog perioda. Konkretno, Grčka je bila za 6,6 odsto popunjenija, dok je Hrvatska imala najveći učinak sa povećanjem popunjenosti kratkoročnog smeštaja od 8,8 odsto. Slede je Mađarska sa 7,9 odsto i Španija sa povećanjem od 6,9 odsto.
Ukupno, tokom septembra, potražnja na evropskom tržištu kratkoročnog iznajmljivanja usporila je u odnosu na leto, međutim, beleži povećanje od 17,3 odsto u odnosu na septembar prošle godine sa ukupno 45 miliona noćenja na Starom kontinentu.
Prosečna cena po noćenju u septembru širom Evrope je iznosila 164 evra (što je rast od devet odsto u poređenju sa prošlom godinom).
Na evropskom nivou, potražnja u septembru ove godine pala je za 30 odsto u odnosu na sezonu avgusta. Grčka, zajedno sa tržištima Hrvatske, Mađarske, Španije i Portugala, ove godine ima bolje rezultate u poređenju sa prošlom godinom, što potvrđuje bolji odgovor sve veći broj putovanja van letnje sezone.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.