Projekat "Naše mesto" ima za cilj da Srbija postane brend u ruralnom turizmu, i to tako što će sela, odnosno smeštajni i ugostiteljski objekti u njima, dobijati oznaku kvaliteta
Sezona letnjih putovanja uveliko je u toku, a za sve vas koji želite malo drugačiji odmor, poput nekoliko dana na selu - imamo dobru vest. S ciljem unapređenja ruralnog turizma, u Privrednoj komori Srbije predstavljen je projekat "Naše mesto" koji će seoskim domaćinstvima omogućiti da što bolje razviju turistički potencijal. U tome će učestvovati i UNA televizija.
Projekat "Naše mesto" ima za cilj da Srbija postane brend u ruralnom turizmu, i to tako što će sela, odnosno smeštajni i ugostiteljski objekti u njima, dobijati oznaku kvaliteta.
Savetnik predsednika Privredne komore Srbije Veljko Jovanović rekao je da u Srbiji postoji oko 508.000 registrovanih ruralnih gazdinstava, od čega čak 99,6 odsto čine porodična domaćinstva što predstavlja veliki potencijal zemlje. Jovanović je, na otvaranju konferencije, rekao da je PKS dugo radila na projektu "Naše mesto", a veliki doprinos doneli su partneri sa kojima su sarađivali na terenu u teškim uslovima.
"Ideja je da ovaj projekat prvenstveno živi kao marketinška akcija, kao medijska i marketinška akcija kojom ćemo pokazati da pružaoci usluga u ruralnom turizmu su deo jedne velike zajednice i da ljudi koji dođu u Srbiju i žele da im ruralni turizam bude opredeljenje, da će dobiti iskustvo, a ne samo noćenje", poručio je Jovanović.

Istakao je da je projekat "Naše mesto" prostor za unapređenje turizma i jedan od motora razvoja i da je kriterijum programa osmišljen tako da pokriva različite grupe važnih segmenata, poput estetsko-funkcionalnih kriterijuma, održivosti i poštovanja principa zdravlja.
"Misija programa je zajedničko učenje, razmena znanja, unapređenje i izlazak iz zone komfora. Srbija ima veliki turistički potencijal i zato je važo da se radi na ruralnom turizmu. Jedan od ciljeva programa je vizija Srbije kao turističke destinacije", rekao je Jovanović.
Od iskustva u degustaciji hrane i pića do uživanja u raznovrsnim turističkim atrakcijama. Sve to će svoj medijski okvir dobiti u televizijskom formatu UNA televizije.
"Ideja emisije je da naš voditeljski par obiđe razna mesta u Srbiji, ugostiteljske kapacitete i da zapravo gledaocima predstavi, odnosno da oni dožive kako funkcioniše ta jedinica, kapacitet, restoran, kafić i da probaju da ga oplemene svojim iskustvom. Ali iskustvom hedonista, kao neko ko boravi po smeštajnim kapacitetima ili ugostiteljskim objektima", istakao je suvlasnik UNA televizije Aleksandar Radoš.

Šarenolika razglednica Srbije predstaviće gledaocima kulturna i istorijska dobra ruralnih krajeva. Učesnici projekta uvereni su da će to omogućiti da seoski turizam postane konkurentan na svetskom tržištu budući da se za odmor na selu, osim domaćih, sve više opredeljuju i strani turisti.
Rukovodilac Službe razvoja turističke ponude Turističke organizacija Srbije Danijela Veljović rekla je da je važno ulagati u ruralni turizam kako bi on izašao na svetskog tržište, a kako je navela, Srbija se može pohvaliti prirodnim bogatstivima koja mogu biti privlačna za turiste širom sveta. I ne samo prirodnim bogatstvima, nego i lepom arhitekturom i gastronomijom.
"Primeri dobre prakse razvoja ruralnog turizma su etno sela, eko sela, kao i eko farme. Ono što je važno jeste da su turisti koji posećuju seoska turistička domaćinstva sve više mladi ljudi, porodice sa decom, tu su i starije grupe, penzioneri, ali i organizovane grupe planinara, biciklista, kampera, koji vole da organizuju svoj mini odmor upravo na selu. Turistička organizacije svake godine dodeljuje nagradu 'Turistički cvet', onima koji su najbolji i najzaslužniji za podizanje kvaliteta turističkih usluga u Srbiji", naglasila je Veljović.

Pomoćnica ministra u Ministarstvu turizma i omladine Višnja Rakić istakla je da resorno ministarstvo podržava razvoj turizma u ruralnim mestima.
"Ministarstvo turizma imalo je javne konkurse za bespovratna sredstva za ruralni turizam, bilo je mnogo prijavljenih domaćinstava. Ljudi često ne znaju šta je ruralni turizam i nisu svesni benefita koje donosi. Meni nekoliko dana u ruralnom mestu daje mnogo energije i lepše se osećam", zaključila je ona.
Neki od turističkih potencijala seoskih domaćinstava predstavljeni su na panel-diskusiji u Privrednoj komori Srbije, odakle poručuju da je plan da "Naše mesto" zaživi već krajem leta, a da njegov početak bude na jugu zemlje.
"Naše mesto" je žig koji će u narednim godinama poneti pružaoci usluga u turizmu koji su podigli lestvicu i približili kvalitete ruralnog turizma najzahtevnijim turistima. Oni će proći kroz seriju obuka kako bi unapredili veštine u komunikaciji sa gostima, gastronomiji, kreiranju turističkih proizvoda i lokalnih lanaca vrednosti, a usluga će biti implementirana kroz mrežu regionalnih privrednih komora širom Srbije.
Cilj implementacije žiga "Naše mesto" kao najvećeg projekta u ruralnom turizmu je podizanje kvaliteta usluga u Srbiji, a žig je garant ispunjenja sistema estetskih, funkcionalnih, finansijskih, kao i kriterijuma održivosti.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







