'Očigledno nemaju kapacitete da prevezu sve te putnike, pa kada im ostane jedan ili dva koje treba da vrate, oni neće da šalju kombi jer im se to ne isplati'
Pre desetak dana javio nam se gledalac kojeg je jedan auto prevoznik iz Srbije ostavio u Sloveniji i pored toga što je kupio povratnu kartu za Beograd.
To nije usamljen slučaj u radu privatnih kombi prevoznika, navode poznavaoci prilika. Takvim poslovanjem se ugrožava konkurentnost i ugled profesije, ali i državnih institucija, a najveću cenu nesavesnog poslovanja plaćaju putnici.
Autoprevoznik Gea Tours je u poslu međunarodnog transporta gotovo trideset godina. Pre pet godina, kako kažu iz te agencije, osnovana je druga sličnog imena, koja je na ime toga, kako tvrde, preuzela deo njihovih putnika.
"To je primer kako neko na jeftin, brz način, dolazi do ogromne svote novca, koristeći naše ime. Pri tom nama, naravno, pričinavajući ne samo materijalnu štetu, nego narušava imidž firme", kaže za UNU Peđa Milošević, direktor agencije GEA Tours.
To je ista agencija koja je u Ljubljani ostavila putnika, čije je ime poznato našoj redakciji.
Takvih primera ima mnogo, navode iz udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport". Pored učninjene štete drugim prevoznicima usled nelojalne konkurencije, veliku cenu plaćaju i putnici.
"Mnogo puta se dešavalo da određeni prevoznici nisu mogli da uđu u susedne države, da su ostajali na granicama. Sada smo skoro imali situaciju da je u Crnog Gori isključeno vozilo i da su putnici morali da se vraćaju vozom. Imali smo situaciju da se ljudi vraćaju iz Grčke i da je putnik morao da preuzme da vozi vozilo, zbog premora vozača", nabraja razlučite slučajeve direktor Udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport Goran Aleksić.
"Oni očigledno nemaju kapacitete da prevezu sve te putnike, pa kada im ostane jedan ili dva putnika da treba da ih vrate recimo iz Ljubljane, oni neće da šalju kombi jer im se to ne isplati. Ono što je najgore – čak i ne jave tim putnicima da ih neće voziti i onda ljudi ubeđeni do poslednjeg trenutka čekaju kombi u rečeno vreme", navodi Milošević.
Kontatkirali smo kombi prevoznika čiji se rad dovodi u pitanje. On odgovornost prebacuje na putnika koji se javio našoj redakciji, navodeći da ne želi pred kamere.
"U sadašnjim uslovima, kada inspektor konstatuje nelegalan rad, sam proces dokazivanja je prilično kompleksan. S druge strane, kazne su izuzetno niske – kazne su veoma male ili skoro simbolične, za profit ili obim posla koji ti prevoznici rade", kaže Aleksić za UNU.
Taj nelegalan rad čini 40 odsto javnog prevoza putnika, i košta državu 250 miliona evra na godišnjem nivou, navode iz udruženja autoprevoznika. Nesređena situacija u domaćem javnom prevozu, loše se odražava i na ugled državnih instituacija.
Pokušali smo da dobijemo komentar resornog minsitarstva, ali do ga nismo dobili.
I pored toga, iz Udruženja prevoznika su optimistični, jer je u toku formiranje radne grupe koja će sa ministarstvom raditi na rešavanju tih problema. Oni očekuju da se do kraja ove godine kvalitetnije sprovodi Zakon o prevozu putnika.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.