UNA proverava: Koliku odštetu možete da dobijete ako vam otkažu let?

Zašto avioni uopšte kasne?

Autor: Lena Sladojević
02.08.2024. 19:44
  • Podeli:

U sezoni godišnjih odmora često se odlaže vreme poletanja aviona, ne samo naše avio-kompanije, već i drugih. Putnici više ne mogu da se pouzdaju u vreme polaska i to pravi posebne probleme onima, koji imaju konekcije, odnosno putuju dalje. Mi smo proveravali koliku odštetu putnici mogu da dobiju usled otkazivanja leta, ali i razlog zašto avioni kasne.

Vazdušni prevoznici su izuzeti od plaćanja odštete kada je do otkazivanja ili dugog kašnjenja došlo usled više sile, odnosno vanrednih okolnosti koje nisu mogle da se izbegnu kao što su nepovoljni vremenski uslovi, odnosno nepogode. Međutim, dešavalo se da se otkažu ili kasne letovi usled manjka osoblja, ili štrajka radnika, u tom slučaju može odšteta da se naplati.

"Mislim da je do šesto evra. Pazite ne držim u glavi sve, ali se vidi kilometraža na 600km, 1.200 i 1.500 kilometara. Imaju tri skale. Znači najlakši način da nađete, ima sajt koji se zove "Aerogaga" uhvatite pravilnik i dobićete sve", kaže pravnik u Udurženju "Efektiva" Jovan Ristić.

Iznos od 250 evra putnik ima pravo za letove u unutar evropske zone da dobije kao kompenzaciju na ime otkazanog leta. Uglavnom kompanije reše problem tako što putnika preusmere na sledeći let. U slučaju kašnjenja, ukoliko je let dugo kasnio, a to znači više od pet sati, putnik može da refundira svoje karte.

"Srpska i crnogorska kontrola letenja ove godine najviše pomeranja letova ove sezone zabeležila zbog nepovoljnih meteo uslova, osnosno olujnih oblaka, odnosno grmljavine, koja po nekim regulativama zabranjuju točenje avio goriva i to pomera poletanje", urednik vazduhoplovnog portala "Tango Six" Petar Vojinović.

Bilo kakva naplata zahteva interakciju između putnika i avio kompanije, a kako kaže, svaka avio-kompanija komunikaciju prolongira. I sam poziv korisničkog centra ume da bude veoma stresan.

"Vi ako ste umorni onda vam jedini autoritet koji vam ostaje, dakle ukoliko vas avio-kompanija ignoriše je Direktorat civilnog vazduhoplovstva, odnosno Nacionalno vazduhoplovno regulatorno telo koje sprovodi taj pravilnik, koji imate na njihovom sajtu (grafika) Nakon nekog vremena avio-kompanija mora da vas rerutira, da vam nađe sledeći let, da vam da smeštaj i ako sve to pređe i vi morate još da čekate, onda imate pravo na kompenzaciju", ističe Vojinović.

Objašnjava i da su u većini slučajeva putnici ti, koji se odriču više prava prilikom kupovine karte kako bi karta bila što povoljnija. Skuplje karte su refundabilne i daju mogućnost promene, ali i naplate odštete.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()