Porodica, pa biznis: Kineska kompanija daje radnicima novac da bi imali decu

Broj stanovnika Kine se 2022. godine smanjio prvi put u više od 60 godina

30.06.2023. 17:45
  • Podeli:
profimedia-0160442482 kina radnici-649ef871069f6.webp Foto: Profimedia

Kineska kompanija Trip.kom, jedna od najvećih svetskih onlajn turističkih agencija, uvodi nove subvencije za brigu o deci u vrednosti od milijardu kineskih juana, odnosno oko 127 miliona evra, kako bi podstakla 32.000 zaposlenih u ovoj firmi da imaju decu.

Radnici koji su u kompaniji najmanje tri godine će dobijati godišnji bonus od 10.000 juana, odnosno 1.260 evra, za svako novorođeno dete od prvog rođendana deteta do njegove pete godine, prenosi CNN. 

"Cilj kompanije je da pruži finansijsku podršku koja će ohrabriti naše zaposlene da osnuju ili prošire svoje porodice, a da time ne ugroze svoje profesionalne ciljeve i dostignuća", saopštio je danas izvršni predsednik firme Trip.kom Džejms Liang.

Odluka stupa na snagu već sutra. Broj stanovnika Kine se 2022. godine smanjio prvi put u više od 60 godina, sa samo 6,77 novorođenčadi na 1.000 ljudi, što je najniža stopa nataliteta od osnivanja komunističke Kine 1949. godine.

Peking je 2015. godine ukinuo svoju decenijsku "politiku jednog deteta" i dozvolio bračnim parovima da imaju dvoje dece, ali to nije zaustavilo pad kineskog nataliteta, navodi CNN.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()