Pored kupovine, postoji i mnogo besplatnih načina da podržite hrabre proizvođače
Direktori, marketing menadžeri, prodavci i računovođe... Funkcije koje u firmama obavlja na desetine ljudi, unutar malih biznisa je za njih zadužena uglavnom samo jedna osoba.
Da je lako, kažu i oni sami da nije, zbog čega im podrška drugih mnogo znači. Zato je ekipa UNE danas posetila Vikend bazar, gde su se najbolji domaći brendovi okupili na jednom mestu.
Na svaki detalj od dekoracije štanda do samog pakovanja, obratili su pažnju vlasnici malih biznisa na vikend bazaru. Svi oni koji su prošetali Sava promenadom ovog vikenda, mogli su da uživaju u ručno pravljenim proizvodima i rukotvorinama naših domaćih proizvođača.
"To je krenulo sasvim spontano, ja sam volela da to nosim jako i onda su me ljudi pitali okolo gde to može da se nabavi. Ja sam to pravila sama, nije bilo tad nešto lako nabaviti to. I onda sam pravila njima pa malo većem broju ljudi, i onda sam došla na ideju da osnujem svoj brend", rekla je Marina Dabić, jedna od izlagačica na bazaru.
Baš ovako iz ljubavi, počinje priča skoro svakog domaćeg brenda na Vikend bazaru.
"Svaki dan su novi izazovi, sa kojima se susrećemo. Biti mali proizvođač u Srbiji nije lako ali je lepo, jer zapravo onaj svoj mali deo kreativnosti koji volite, u stvari radite ono što volite. Bez obzira što nailazite na različite prepreke, mi se nekako iz dana u dan obnavljamo i uživamo u tome", rekao je izlagač Vlasta Kokotović Kanazir.
Upravo su ovakvi bazari, koji daju prostor malim proizvođačima da izlože svoje proizvode, veliki vid podrške.
"Kupovina od malih proizvođača, je neki dodatni feedback nama je da ono što radimo, i u šta ulažemo svoju energiju, i ljubav se vraća time što ljudi koriste naše proizvode. Znači razumevanje handmade-a, i što veći odziv da zapravo, iz nekih zatvorenih marketa izađemo na ovakve manifestacije".
Pored kupovine, postoji i mnogo besplatnih načina da ih podržite.
"Značilo bi naravno svakome da nešto kupe, ali ko nije u mogućnosti uvek znači i da zaprate stranicu, ili da na primer podele drugarima profil, ili nešto što im se sviđa, ne znam, dođu na ovakve događaje, uzmu vizit kartice, pohvale... Meni čak i mnogo znači, čisto da vidim neki feedback, šta se ljudima najviše sviđa, šta im se ne sviđa tako da meni znači sve što se toga tiče", zaključila je izlagačica Ana Ruljević.
Bilo je potrebno mnogo hrabrosti da svoj rad i proizvode izlože pred svima, zato je njihov savet drugima koji žele da započnu svoj mali brend, da ne čekaju da sve bude savršeno već samo krenu, a sve ostalo će, kako kažu, naučiti u hodu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.