Zaposleni u Srbiji sve češće završavaju onlajn kurseve, posebno u manjim firmama

Oko polovine manjih kompanija koristi eksterne onlajn kurseve

16.12.2025. 10:18
  • Podeli:
shutterstock_ posao, šef, kancelarija, sastanak, rad, biznis, prodaja, dogovor, pregovor,-667e9a1f646d2.webp Foto: Shutterstock

Onlajn učenje postaje deo svakodnevice u Srbiji, a posebno u manjim firmama, objavio je danas Infostud i naveo da je kada je reč o učenju, prema podacima kompanija, tokom prethodne godine između 40 i 50 odsto zaposlenih prošlo neki vid usavršavanja, bilo uživo, onlajn ili kroz konferencije.

Zajedničko istraživanje Infostuda i Krojačeve škole, koje je sprovedeno u novembru ove godine, pokazuje da se kompanije i dalje u velikoj meri oslanjaju na interne obuke i treninge eksternih predavača, ali da onlajn učenje zauzima sve važnije mesto u razvoju zaposlenih.

Oko polovine manjih kompanija koristi eksterne onlajn kurseve, pre svega zbog fleksibilnosti i lakše organizacije, dok se taj udeo smanjuje kako organizacije rastu, navedeno je u saopštenju.

U većim sistemima češće se primenjuju formalizovani programi razvoja i kombinacija različitih oblika učenja, što odražava složeniju strukturu i veće timove.

Na pitanje koje oblasti razvoja smatraju prioritetnim, poslodavci najčešće izdvajaju komunikaciju i druge soft skills veštine, zatim tehnička znanja i veštine specifične za industriju, kao i prodaju i pregovaranje.

Među velikim kompanijama dodatno se ističe značaj liderstva i menadžmenta.

Učesnici istraživanja ukazuju na to da na tržištu i dalje nema dovoljno kvalitetnih i praktičnih programa iz oblasti AI i digitalnih veština, prodaje i komunikacije, kao ni naprednih menadžerskih znanja.

Posebno se ističe nedostatak tehničkih obuka prilagođenih konkretnim industrijama i realnim radnim situacijama, navodi se u saopštenju.

Pod industrijskim obukama najčešće se podrazumevaju treninzi vezani za proizvodnju, trgovinu, logistiku, IT i druge sektore u kojima su potrebna specifična, operativna znanja.

Kada je reč o digitalnim platformama za učenje, LMS platforme danas predstavljaju važan alat za upravljanje učenjem, ali istraživanje pokazuje da ih koristi oko trećine većih kompanija, dok su u manjim firmama i dalje znatno ređe zastupljene.

Iako se često podrazumeva da najveća ulaganja u razvoj dolaze iz velikih sistema, podaci pokazuju da male kompanije imaju značajan potencijal.

One brže uvode nove oblike učenja, češće koriste online kurseve i lakše uključuju zaposlene u obuke, zbog jednostavnijih struktura i manjeg broja procedura.

Sa druge strane, velike kompanije pokazuju veću otvorenost ka testiranju novih platformi i razvoju složenijih programa, posebno u oblasti menadžmenta i liderstva, što ih čini važnim akterima u razvoju savremenih modela učenja, navedeno je u saopštenju.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()