Svako deseto radno mesto u razvoju biće ukinuto
Automobilski dobavljač Continental planira da smanji oko 3.000 radnih mesta, uključujući i zatvaranje jedne fabrike u Nirnbergu. Ove mere su odgovor na krizu u automobilskoj industriji. Kompanija želi da smanji troškove istraživanja i razvoja, dok predstavnici zaposlenih kritikuju planirane rezove kao neodržive. Continental takođe planira da odvoji automobilsku granu u zasebnu firmu do kraja godine.
Do kraja 2026. godine, u slabije poslujućem sektoru automobilskih dobavljača, planira se ukidanje dodatnih 3.000 radnih mesta u istraživanju i razvoju, od čega 1.450 u Nemačkoj. Najviše će biti pogođene nemačke savezne pokrajine Hesen i Bavarska, dok će lokacija u Nirnbergu biti potpuno zatvorena.
Continental je već prošle godine najavio ukidanje 7.150 radnih mesta u automobilskoj grani, od kojih 5.400 u administraciji i 1.750 u razvoju. Prema kompaniji, oko 80 do 90% tih mera je već sprovedeno. S najavljenim dodatnim 3.000 otkaza, ukupan broj smanjenih radnih mesta prelazi 10.000. Kompanija opravdava dalja smanjenja broja zaposlenih pogoršanjem situacije u automobilskoj industriji.
U Frankfurtu, gde Continental zapošljava 4.000 radnika, planira se ukidanje dodatnih 220 radnih mesta u razvoju. Prošle godine u Frankfurtu je već otpušteno na stotine zaposlenih. Slična situacija je i u Babenhausenu u Hesen, gde trenutno radi oko 1.800 ljudi. Zatvaranje inženjerskog centra u Nirnbergu pogodiće 140 zaposlenih.
Dodatna radna mesta biće ukinuta i u Ingolštatu (20 od 1.550) i Regensburgu (40 od 3.800). U Veclaru i Švalbahu, gde je Continental već 2024. najavio zatvaranje, manje zaposlenih nego što je prvobitno planirano biće premešteno na druge lokacije. Zbog toga će u Veclaru biti ukinuto dodatnih 200 radnih mesta, a u Švalbahu 10.
Smanjenje broja zaposlenih dogodiće se i u softverskoj podružnici Elektrobit sa sedištem u Erlangenu i lokacijama u Berlinu, Štutgartu i Braunšvigu. Tamo će biti ukinuto 480 radnih mesta, od čega 330 u Nemačkoj, prenosi Fenix magazin.
Na globalnom nivou, Continental planira da ukine oko 10% od trenutnih 31.000 radnih mesta u razvoju. Kompanija nastoji da smanjenje broja zaposlenih sprovede na što društveno prihvatljiviji način, pri čemu bi većina promena trebalo da bude ostvarena kroz prirodnu fluktuaciju, kao što je odlazak u penziju. Detalji će biti dogovoreni sa predstavnicima zaposlenih.
"Zbog izazovne tržišne situacije, pokazalo se da dosadašnje mere nisu dovoljne za postizanje naših ciljeva", rekao je predstavnik Continentala. Cilj je smanjenje troškova istraživanja i razvoja na manje od 10% prihoda do 2028. godine.
"Buduće tehnološke ponude ključne su za našu kompaniju", rekao je Filip fon Hiršhajdt, šef automobilske grane.
"Zato ćemo u narednim godinama značajno ulagati u istraživanje i razvoj, istovremeno kontinuirano poboljšavajući našu konkurentnost za održivi tržišni uspeh", zaključio je Fon Hiršhajdt.
Predstavnici zaposlenih oštro su kritikovali odluke kompanije.
"Duboko smo zabrinuti što se duboki rezovi u istraživanju i razvoju automobilske grane pretvaraju u opsežno smanjenje", rekao je Mihael Iglhaut, predsednik Opšteg radničkog saveta.
Smanjenje broja zaposlenih i smanjenje troškova po svaku cenu nisu održiva strategija za budućnost.
Continental je u decembru najavio odvajanje automobilske grane, koja već godinama posluje slabije, u zasebnu firmu koja će biti izdvojena na berzu. Glavna skupština mora još da odobri ovaj plan, a izdvajanje pod novim imenom planirano je do kraja godine. Ova grana se dugo smatra problematičnim delom koncerna, jer je poslednjih godina beležila gubitke.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.