Pritisak, unutrašnje borbe i neumoljiva medijska pažnja samo su neki od sastavnih delova kada uđete u crveno trkačko odelo i sednete u Ferari
Foto: REUTERS/PiroschkaPostoji nešto neodoljivo i privlačno da se uđe u crveno trkačko odelo i sedne u Ferari, bez obzira na značajan teret koji često dolazi sa selidbom u Maranelo.
Pritisak, unutrašnje borbe i neumoljiva medijska pažnja, ali i emocije i strast, sastavni su deo života svakog vozača koji zaduži ključeve najboljeg automobila u Formuli 1.
Taj obrazac je postavio osnivač marke Enco Ferari, koji je sve u timu, zajedno sa svojim vozačima, smatrao “plaćenom pomoći”.
Fil Hil, šampion iz 1961. godine, često je govorio:
“Umesto da trka bude kulminacija timskog napora za pobedu, postojao je osećaj kao da je vama, vozaču, nevoljno poveren ovaj dragulj od mašine, ovaj plod genijalnosti, i nadamo se da ga vaša prirodna glupost neće uništiti”.
I ostali vozači su pričali da su posle pobeda osećali kao da sve zasluge pripadaju automobili koji je bio dovoljno dobar da osujeti čak i prirodnu destruktivnost svog vozača.
Pritisak u Ferariju lomi sve pred sobom, a znake pucanja pokazao je i Luis Hamilton koji je u Italiju stigao kao sedmostruki prvak sveta.
Sedam titula... i sada ništa... Osim pobede u sprintu u Kini, 40-godišnji Britanac nije uspeo da se popne na postolje na 15 trka u 2025. godini.

Novu priliku “da ne uradi ništa” imaće već u nedelju, pred svojim navijačima u Monci. Zato i ne čudi da se u vezu sa Skuderijom dovodi i Maks Verštapen jer, kako je veliko Enco rekao, “svi vozači sanjaju da voze za Ferari, a pri tome još dobijaju novac kao bonus”.
"Ferari ima dvojicu vozača pod ugovorom za sledeću godinu, tako da nema nikakve diskusije. Sada, postoji li šansa? Da, postoji mnogo šansi u životu za bilo kakvu vrstu odluke. Naravno, trenutno to nije na vidiku, ali ko zna? Čak ni ne znam koliko ću dugo da vozim u Formuli 1, tako da za mene još ima mnogo nepoznanica. Što se Hamiltona tiče, ne mogu da istražujem oko toga kako je on radio u Mercedesu i kako se sada oseća u Ferariju. Nemam informacije o tome", rekao je Verštapen pred Veliku nagradu Italije.
Verštapen je jedini vozač sa četiri titule koji nije vozio za Ferari, za razliku od Mihaela Šumahera, Huana Manuela Fanđa, Alana Prosta, Sebastijana Fetela i, sada, Hamiltona.
Holanđanin je veoma vešto odgovarao na pitanja italijanskih medija i, utisak je, da je vrata za prelazak u Ferari ostavio sasvim dovoljno otvorenim.
"Luis je došao u tim u kojem je jedan drugi jak vozač, Šarl Lekler. Znao je da mu neće biti lako da pobedi klupskog kolegu koji poznaje tim, govori jezik... Ovo automobili mogu da budu prilično složeni i teško vam je da razumete da li ste brzi na stazi ili niste. Slažem se da je Ferari veliki brend i kažu da bi svi hteli da voze za Ferari. Ali, mislim da tu dolazimo do greške - samo voziti za Ferari. Ako ikada budem došao u Ferari, neću da dođem samo da vozim, već da pobeđujem. To je razlog, ne strast ili emocije povezane sa markom", objasnio je Maks Verštapen.
Magija Ferarija je takva da mnogi ljudi gube glavu zbog “italijanske lepotice”. Čak i vozači koji mudrom rukom vode svoju karijeru odlaze u Maranelo čak i kada tim nije u poziciji da im da pobednički automobil. Ali, ne i Verštapen.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







