Direktor Jutjuba deci ograničio društvene mreže: "Radnim danima smo stroži"

Dodao je da je princip "sve umereno" ono što za njega i suprugu najbolje funkcioniše

15.12.2025. 14:58
  • Podeli:
YouTube, jutjub, You Tube - shutterstock-65f2171c8be4b.webp Foto: Shutterstock

Direktor Jutuba (YouTube) Nil Mohan pridružio se sve dužem spisku tehnoloških lidera koji javno priznaju da strogo ograničavaju korišćenje društvenih mreža svojoj deci, u trenutku kada su štetni efekti prekomernog boravka mladih na internetu sve očigledniji.

Mohan, koji je na čelu YouTubea od 2023. godine i koji je nedavno proglašen za generalnog direktora godine za 2025. po izboru magazina Time, rekao je da je upotreba digitalnih platformi u njegovoj porodici pod kontrolom.

"Ograničavamo vreme koje provode na YouTubeu i drugim platformama, kao i na drugim oblicima medija. Radnim danima smo stroži, vikendom malo fleksibilniji. Nismo savršeni, ni izbliza", rekao je Mohan u TikTok videu koji je objavio Time.

Dodao je da je princip "sve umereno" ono što za njega i suprugu najbolje funkcioniše, a to se odnosi i na druge onlajn servise i platforme. Mohan ima troje dece, dva sina i ćerku, prenosi Blic.

Upozorenja stručnjaka o negativnom uticaju pametnih telefona i društvenih mreža na decu i tinejdžere sve su glasnija. Džonatan Hajdt, profesor na Univerzitetu u Njujorku i autor knjige "Anksiozna generacija", zalaže se za to da deca ne dobiju pametne telefone pre 14. godine i da nemaju pristup društvenim mrežama pre 16. godine.

"Dajte im telefon na preklapanje, ali imajte na umu da pametni telefon zapravo i nije telefon. Na njemu mogu da telefoniraju, ali je to višeslojni uređaj kroz koji ceo svet može da dođe do vaše dece", rekao je Hajdt u intervjuu za CNBC ranije ove godine.

Ove nedelje Australija je postala prva zemlja koja je zvanično zabranila pristup velikim društvenim mrežama korisnicima mlađim od 16 godina.

Uoči usvajanja zakona, istraživanje YouGov-a pokazalo je da 77 odsto Australijanaca podržava ovu zabranu, iako se sprovođenje zakona suočava sa određenim otporima u praksi.

Mohan je u opširnijem intervjuu za Time rekao da oseća "ogromnu odgovornost" prema mladima i da želi da roditeljima obezbedi veći stepen kontrole nad načinom na koji njihova deca koriste YouTube. Podsetio je da je YouTube Kids pokrenut još 2015. godine kao verzija platforme prilagođena deci.

"Cilj mi je da svim roditeljima olakšamo upravljanje korišćenjem YouTubea na način koji odgovara njihovom domaćinstvu, jer svaki roditelj ima drugačiji pristup", rekao je Mohan.

Sličan pristup imaju i drugi lideri tehnološke industrije. Bivša direktorka YouTubea Suzan Vojčicki zabranila je svojoj deci da koriste standardnu verziju aplikacije, osim ako je reč o YouTube Kids, uz strogo ograničeno vreme korišćenja.

"Dozvoljavam mlađoj deci da koriste YouTube Kids, ali ograničavam vreme koje provode na platformi. Previše bilo čega nije dobro", rekla je Vojčicki još 2019. godine.

Osnivač Microsofta Bil Gejts takođe je poznat po strogim pravilima kada je reč o ekranima. Svojoj deci nije dozvolio mobilne telefone pre 14. godine, a telefoni nisu bili dozvoljeni ni za stolom tokom obroka.

"Nismo imali mobilne telefone za stolom, a deci nismo davali telefone pre 14. godine, iako su se žalili jer su ih druga deca dobila ranije", rekao je Gejts.

Milijarder Mark Kjuban otišao je i korak dalje, instalirajući mrežnu opremu i softver za upravljanje kako bi pratio koje aplikacije njegova deca koriste i po potrebi isključivao pristup telefonu.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()