YouTube uveo surovu blokadu: Nema milosti - ili reklame ili ništa

Ovih dana korisnici aplikacije počeli su da prijavljuju neobičan problem

27.01.2025. 19:17
  • Podeli:
youtube, YT, jutub, jutjub - profimedia-665b12999d391.webp Foto: Profimedia

Određeni gledaoci, s uključenim adblockerima, primetili su veoma duge neizbežne reklame. Da li je u pitanju o slučajni splet okolnosti ili je to najnoviji alat za borbu protiv blokiranja oglasa, nije u potpunosti sigurno.

Ovih dana korisnici YouTube-a počeli su da prijavljuju neobičan problem. Počeli su, naime, da nailaze na neobično duge reklame, u trajanju od nekoliko desetina minuta, koje nije moguće preskočiti.

Dokazi o takvom ponašanju YouTube-a počeli su da se dele na društvenim mrežama, a neki korisnici su tvrdili da su im bile plasirane i reklame duge više sati, bez mogućnosti preskakanja nakon određenog vremena.

Dugometražne reklame

Nešto detaljnija analiza otkrila je moguće uzroke toga – na skrinšotovima i video klipovima koji pokazuju problem na delu vidljivo je da se on pojavio kod gledalaca koji YouTube koriste s uključenim alatima za blokiranje oglasa. Umesto da im reklame budu blokirane i automatski preskočene, one se prikazuju, a ono što je blokirano jeste – taster za njihovo preskakanje.

Lako je moguće da je YouTube ponovno uveo nove politike u vezi sa prikazima oglasa i unapredio alate za onemogućavanje adblockera, pa su neki od postojećih dodataka u pregledačima promašili metu i umesto reklama blokirali taster “Skip”. Dugotrajni oglasi na YouTube-u nisu novost, ali je sasvim očekivano da će ih svaki razuman (i budan) korisnik nakon određenog vremena preskočiti.

Iz YouTube-a su se za Android Authority osvrnuli na ovu situaciju ne baš sasvim direktnom, ali upečatljivom izjavom, poslatom preko portparola: “Reklame su od vitalnog značaja našim kreatorima i pomažu im u vođenju i razvoju poslovanja. Zbog toga korišćenje programa za blokiranje oglasa krši Uslove pružanja YouTube usluge. Pokrenuli smo globalne napore da podstaknemo gledaoce s uključenim programima za blokiranje oglasa da dozvole oglase na YouTube-u ili isprobaju YouTube Premium za iskustvo bez reklama”.

Da li je reprodukcija predugačkih neizbežnih reklama namerna politika YouTube-a ili slučajan splet okolnosti, za sada nije sasvim jasno. Ali, ne bi bilo čudno da je njihovo “slučajno” pojavljivanje najnoviji mehanizam u borbi protiv alata za blokiranje oglasa – za YouTube ne bi bilo prvi put da poseže za tako neobičnim rešenjima.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()