Pravovremeno prepoznavanje simptoma ključno je za sprečavanje većih oštećenja
Foto: PixabayZamislite situaciju u kojoj vozite kao i svakog dana, a onda volan iznenada postane težak za upravljanje.
Nešto neobično se dešava, ali ne možete tačno da odredite šta. U prvom trenutku možda pomislite da je u pitanju vaš umor ili neravna podloga, ali ako se otpor ne smanjuje – velika je verovatnoća da je došlo do kvara servo uređaja.
Servo sistem je jedan od ključnih elemenata u savremenim vozilima. On omogućava da se upravljač okreće lako i glatko, posebno pri malim brzinama i prilikom parkiranja. Kada ovaj sistem prestane da radi, upravljanje postaje teže, sporije i može predstavljati ozbiljan bezbednosni rizik.
Prekid rada servo uređaja najčešće se desi iznenada. Kod električnih servo sistema kvar može biti trenutni, bez mnogo upozorenja. S druge strane, kod starijih, hidrauličnih sistema, kvar se obično razvija postepeno, volan postaje sve tvrđi, a može se primetiti i curenje ulja ispod vozila.
U oba slučaja rezultat je isti, vožnja postaje zahtevnija, naročito u uslovima kada su potrebne brze reakcije, poput izbegavanja prepreke, skretanja u krivinama ili parkiranja u tesnim prostorima. Iako je moguće nastaviti vožnju, rizik je znatno veći, jer se gubi preciznost i brzina u upravljanju.
Ako osetite da volan postaje teži nego inače ili primetite upozoravajuću lampicu na instrument tabli, to je znak da nešto nije u redu. Ne čekajte da problem postane ozbiljan. Čak i ako auto i dalje funkcioniše, kvar na servo sistemu se ne popravlja sam od sebe i može izazvati potpunu neupravljivost vozila u kritičnom trenutku.
Najbolje rešenje je da odmah odete u servis na dijagnostiku. Kvar može biti jednostavan, kao što je slab kontakt, istrošen akumulator ili kaiš koji klizi, ali može biti i ozbiljniji, na primer, neispravnost u elektronskoj kontroli upravljanja. U svakom slučaju, blagovremenom reakcijom izbeći ćete veće kvarove i potencijalno opasne situacije na putu.
Upravljački sistem je nešto što mora da funkcioniše savršeno u svakoj brzini i uslovima vožnje. Ako vam deluje da nešto nije u redu sa volanom, nemojte se zavaravati da će proći samo od sebe. Bilo da je u pitanju savremeni električni servo uređaj ili stari hidraulični sistem, svaki kvar treba odmah proveriti.
Ne čekajte da se volan potpuno ukoči. Vaša bezbednost, kao i bezbednost putnika i drugih učesnika u saobraćaju, zavisi od vaše sposobnosti da pravovremeno reagujete, a to je moguće samo ako upravljanje funkcioniše kako treba.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







