Nova baterija bi mogla da obezbedi puno dužu vožnju
"Anksioznost izazvana ograničenim dometom", odnosno strah da ne ostanete negde na putu bez "goriva" (a stanice za punjenje nigde na vidiku), ostaje jedna od glavnih prepreka ka masovnijem usvajanju električnih automobila.
Međutim, nova BMW-ova tehnologija baterija mogla bi u dobroj meri ljude da oslobodi dotičnog straha, jer bi mogla da obezbedi domet od preko 965 kilometara jednim punjenjem.
Nova tehnologija pristiže otprilike u isto vreme kada je nemački proizvođač ušao u partnerstvo s kompanijom iz Mičigena pod imenom One Next Energy, u cilju kreiranja baterije "dualne hemije" pod imenom "Gemini". "Dualna hemija" zapravo znači da baterija posjeduje i litijum-gvožđe-fosfatne ćelije za kraća putovanja, kao i ćeliju bez anode koja se aktivira posle 150 kilometara radi napajanja baterije za duža putovanja.
Specifičnosti načina na koji sve to funkcioniše verovatno je najbolje prepustiti stručnjacima u oblasti baterija, ali rezultat se ogleda u tome da će novi BMW iX moći da prevali 978 kilometara jednim punjenjem, što je potvrđeno kroz WLTP ciklus testiranja.
Većina drugih električnih vozila ne može ni izbliza da "dobaci" do tih vrednosti. Poređenja radi, trenutno najveći domet imaju modeli kao što su Lucid Sapphire Air i Tesla Model S, sa 687, odnosno 637 kilometara, mada je nepobitno utvrđeno da Tesla pretjeruje sa svojim procenama autonomije.
Ipak, BMW iX s novom baterijom još uvek nije dostupan. One Next Energy treba da izbrusi sistem u svrhu komercijalizacije, ali rani testni rezultati se čine obećavajućim.
Još jedan faktor koji bi trebalo da bude od pomoći u smanjenju famozne "anksioznosti" je da stanice za punjenje budu sveprisutne, čak i u udaljenijim oblastima, prenosi "AutoBlog".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.