Bez panike i čekanja šlepa: Najefikasniji načini da sami popravite probušenu gumu na putu

Praktičan vodič za hitne popravke

14.07.2025. 09:12
  • Podeli:
rezervni točak, automobili, guma, gume - profimedia-0675856088-67939f1eb7813.webp Foto: Profimedia

Ako vam se nikada nije desilo da na automobilu zateknete probušenu gumu - čestitamo, imali ste sreće. Ipak, većina vozača će se pre ili kasnije naći u toj neprijatnoj situaciji. 

Zato je izuzetno važno znati kako reagovati, bez obzira na to da li vozite godinama ili ste tek uzeli dozvolu.

Imate rezervnu gumu? Ne znači da ste spremni

Nekada je rezervna guma bila standardna oprema svakog vozila. Danas, međutim, to više nije slučaj - mnogi novi automobili dolaze bez nje. Ipak, ako je imate, pobrinite se da bude lako dostupna i redovno proveravana i po pitanju pritiska i opšteg stanja. Nema koristi od rezervnog točka koji je ispumpan ili zatrpan stvarima u prtljažniku.

Takođe, setite se osnova: da li znate gde su tačke oslonca za dizalicu na vašem automobilu? Da li razlikujete šrafove? Da li znate kojim redosledom se pritežu?

Set za krpljenje: obavezna oprema savremenog vozača

U pokušaju da uštede na prostoru i težini, proizvođači sve češće uz automobile isporučuju set za krpljenje guma. Obično se sastoji od kompresora i bočice sa lepkom, koji se zajedno koriste za privremeno zatvaranje rupe.

Postupak je jednostavan: crevo se priključi na ventil gume, pokreće se kompresor, i kroz nekoliko minuta lepak i vazduh ispune probušenu gumu. Zatim je važno voziti nekoliko kilometara do 80 km/h kako bi se lepak ravnomerno rasporedio.

Vožnja s ovako saniranom gumom moguća je do 200 km, ali sledeća stanica mora biti vulkanizer. Ne zaboravite nakon toga da zamenite potrošeni lepak novim.

Sprej za krpljenje: instant pomoć u nuždi

Ukoliko nemate set, možete koristiti sprej za hitne popravke. Lako dostupan na benzinskim pumpama i jeftin, ovaj sprej je namenjen manjim gumama (do 17 inča) i jednokratnoj upotrebi.

Jednostavno se priključi na ventil, sadržaj se upumpa i zatim se vozi do najbliže radionice. I ovde je važno - ne vadite ekser iz gume dok ne stignete na bezbedno mesto.

Trajnija opcija: zakrpa i šilo za iskusnije vozače

Ako ste malo veštiji, možete koristiti komplet za ubacivanje zakrpe u gumu. Ova metoda je trajnija, ali zahteva snagu, preciznost i dodatni alat - poput ručne pumpe.

Za razliku od spreja, ovde se telo (npr. ekser) mora izvaditi iz gume, rupa se proširi šilom i u nju se ubacuje lepljiva gumena traka. Nakon sečenja viška - guma može nastaviti s upotrebom.

Važno: ne može se svaka guma zakrpiti

Popravka je moguća samo ako je rupa na gaznoj površini. Ako je oštećenje na bočnom zidu ili prelazi pet-šest mm - guma se mora zameniti. U slučaju bilo kakve sumnje, savet je uvek isti: posetite profesionalca.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()