Bez premca: Fiat Panda i dalje najprodavaniji mali auto u Evropi

Praktična, zabavna i ekonomična

12.08.2024. 20:34
  • Podeli:
logo fijata, fiat, fijat - profimedia-65d744a790646.webp Foto: Profimedia

Vizuelno još uvek privlačan i pristupačan model, bez obzira na to što se prodaje nepromenjen od 2011. godine.

Praktična, zabavna i ekonomična Panda je nepobedivi lider A segmenta u Evropi. Model sa predugim radnim vekom praktično nema konkurenciju na evropskom tržištu.

Mnogima nije jasno kako je to Fiat, odnosno njegov model koji je davno bio na zalasku karijere, uopšte u stanju da postigne takav uspeh?

Bez obzira na to što njegova uska kabina podrazumeva "laktanje" sa suvozačem i što je poznato da određeni delovi od plastike "krckaju" pri vožnji po putevima lošijeg kvaliteta, Fiat Panda ostaje najpopularniji automobil u matičnom A segmentu, piše Klix.

Iako se Fiat nerado oprašta od benzinskog modela 500, pa će morati više da povede računa o "staroj" Pandi.

Da, dobro ste pročitali "staru" Pandu, koja će do 2027. godine ostati na tržištu pod imenom Pandina, uporedo sa prodajom nove i modernizovane i elektrifikovane generacije simbolično nazvane Grande Panda, koja igra na kartu elektrifikacije i prilagođavanja tržišnim trendovima.

Panda se proizvodi 44 godine, sve to vreme zbog kupaca koji žele praktičan gradski automobil sa malom potrošnjom goriva i niskim troškovima održavanja.

Ne zaboravimo, Panda je jedini automobil u A segmentu koji se nudi sa 4x4 pogonom, što je odlična prednost za vožnju van asfalta i puteva.

I dalje vizuelno privlačan i pristupačan model, bez obzira na to što se prodaje nepromenjen od 2011. godine, Pandin šarm uopšte nije izbledeo jer je i dalje verovatno najprodavaniji model u A segmentu u Evropi.

Dakle, za šest meseci, Fiat je isporučio više od 76.000 vozila i podigao prodaju ovog modela za 25 odsto.

Ako zanemarimo Fiat 500, čije se oproštajne zalihe polako čiste, prvi sledeći pratilac je Toyota Aygo X sa manje od 54.000 isporuka.

Važno je napomenuti i da je Toyotin mali automobil u EU skuplji za oko 2.500 evra i to je zapravo Pandina velika prednost.

Tek onda dolazi korejski duo Hyundai i10 i Kia Picanto, koji su prvu polovinu godine završili sa 34.400, odnosno 31.600 prodatih jedinica.

Koliko god kategorija malih automobila u Evropi doživljava krah, Panda i njeni pratioci su očigledno srećni što se A segment polako gasi i što više nema konkurencije koja je ranije okupirala tržište.

Tako su sa scene nestali VW UP, Škoda Citigo, Seat Mii, Peugeot 108, Citroen C1, Ford Ka, Smart ForFour i niz drugih malih gradskih modela.

Sa dugom pričom o zabavi, šarmu i praktičnosti, kultni i inspirativni Fiat Panda nastaviće da predvodi evropsko tržište uz neophodne tehničke adaptacije koje sve novoproizvedene automobile u Evropi očekuju od ovog leta.

Fiat je spreman da investira u ažuriranje svog najprodavanijeg modela, koji posle 44 godine i više od 8 miliona prodatih primeraka, još nije spreman da kaže zbogom.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()