Ono što je spasilo kvartal BMW grupacije nije brend koji biste očekivali
Foto: BMWBrend BMW je na pragu lansiranja nove generacije vozila pod imenom Neue Klasse – automobila i SUV modela koji bi po izgledu i performansama trebalo da nadmaše sve što Bavarci trenutno nude.
A sudeći po najnovijim prodajnim brojkama, ta promena ne dolazi ni trenutak prerano.
Jer, dok su BMW M, Mini i Rolls-Royce – tri od četiri brenda koji čine BMW grupu – zabeležili stabilan rast prodaje u drugom kvartalu, broj isporuka osnovnog BMW brenda opao je.
Ukupna prodaja BMW grupe porasla je za 0,4%, na 621.300 vozila od aprila do juna, ali je BMW brend pao za 2,6%, sa ukupno 550.700 isporuka.
Da rezultat grupe ne ode u negativu, zaslužna su upravo "manja" imena:
Jedina "crna ovca" u portfoliju bila je Motorrad divizija (motocikli), sa padom od 8%, na 61.309 jedinica.
Jedina svetla tačka za glavni BMW brend dolazi iz sektora elektrifikovanih vozila. Prodaja električnih vozila (EV) porasla je za 15,7% u prvoj polovini godine (i za skromnijih 2,9% u drugom kvartalu), dok su ukupne isporuke EV i PHEV modela porasle za 18,5% u prvoj polovini godine i 10,2% u drugom tromesečju.
Kao i drugi premijum brendovi poput Porschea i Mercedesa, BMW ima velikih problema u Kini – ali ne baš tolikih.
Isporuke u Kini pale su za 13,7% u Q2, na 166.700 vozila, što nije idealno, ali je bolje od Mercedesa koji je pao za 19%, i Porschea sa šokantnim padom od 28%.
Ipak, u drugim regionima ima razloga za optimizam:
Zaključak? BMW kao brend možda gubi korak, ali Mini, M i Rolls-Royce vuku grupaciju napred.
Pravi test sledi kada Neue Klasse modeli stignu na tržište – a do tada, ovi "mali" brendovi igraju veliku ulogu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







