Bolji i od Tesle i od BYD-a: Pet minuta punjenja za 520 kilometara dometa

Predstavljena je i nova serija baterija nazvana "Naxtra", za koju se tvrdi da uključuje prvu serijski proizvedenu natrijum-jonsku bateriju na svetu

22.04.2025. 15:06
  • Podeli:
CATL baterijska ćelija, baterija, 4 sept 2023 - profimedia-655e2cf56afc3.webp Foto: Profimedia

CATL, najveći svetski proizvođač baterija za EV, najavio je niz novih proizvoda, među kojima je i baterija za koju tvrde da postavlja novi svetski rekord u tehnologiji superbrzog punjenja. U objavi na WeChatu, kompanija Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. navodi da njihova druga generacija Shenxing baterije može dodati 520 kilometara dometa za samo pet minuta punjenja, što je tek nešto više od vremena potrebnog za klasično točenje goriva.

Ovom tehnologijom CATL bi nadmašio nedavni rekord kineskog konkurenta BYD-a, Teslinog rivala, koji je prošlog meseca objavio da može dodati 400 kilometara dometa u istom vremenskom okviru.

Brža tehnologija od Tesle i Mercedesa

Iako su neki analitičari izrazili skepsu u vezi sa tvrdnjama BYD-a, ukazujući na tehničke izazove i visoke troškove, ako se ova tehnologija pokaže izvodljivom u široj primeni, mogla bi značajno umanjiti zabrinutost potrošača u vezi s dometom i praktičnošću električnih vozila.

Brojevi koje je objavio CATL, ukoliko se potvrde u praksi, premašuju i performanse zapadnih konkurenata.

Tesla Supercharger najnovije generacije može dodati do 270 kilometara dometa za 15 minuta, dok Mercedes-Benz navodi da njihova baterija omogućava 325 kilometara u 10 minuta punjenja, piše Index.

Novi Shenxing model baterije nudi ukupni domet do 800 kilometara i vršnu snagu punjenja od 1,3 megavata. Kompanija tvrdi i da baterija nadmašuje sve trenutno dostupne sisteme punjenja pri niskim temperaturama, čak i na -10°C.

Masovna proizvodnja natrijum-jonskih baterija

CATL je takođe predstavio novu seriju baterija nazvanu "Naxtra", za koju tvrdi da uključuje prvu serijski proizvedenu natrijum-jonsku bateriju na svetu, što bi moglo smanjiti zavisnost industrije kada je reč o litijumu.

Natrijum-jonske baterije, prema navodima kompanije, smanjuju troškove održavanja i funkcionišu u ekstremnim uslovima, od -40°C do +70°C.

Jedan od Naxtra modela posebno je razvijen za teška teretna vozila, uz radni vek duži od osam godina, manji ukupni trošak životnog ciklusa i veću efikasnost u poređenju sa tradicionalnim baterijama.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()