Brzina nije razlog: Zašto se vozila u udesima prepolove?

Često se u saobraćajnim nesrećama dešava da ostanu prepolovljena vozila, čak i u slučaju kada nije u pitanju neprilagođena brzina

02.11.2022. 18:42
  • Podeli:
saobraćajna prometna nesreća pixabay-1664112540420.webp Foto: Pixabay

U saobraćajnoj nesreći koja se pre nekoliko dana desila u Ulici Vojislava Ilića u Beogradu dve osobe su izgubile život, a unesrećene su izvlačili iz automobila koji se prepolovio prilikom udesa.

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe da je u sličnoj situaciji uzrok uvek bilo neko varenje na vozilu, prenosi RTS.

Saobraćajne nesreće se često događaju, pa su se tako prvog novembarskog dana u Beogradu desile 64 saobraćajne nesreće od čega su četiri bile sa povređenima.

Miloš Jovović, oficir saobraćajne policije, ističe da je tokom prošle godine bilo oko 12.000 saobraćajnih nezgoda, od kojih je 3.000 bilo sa povređenim licima dok su ostale bile nesreće sa materijalnom štetom, prenosi RTS.

Javnost su, ukazuje, posebno uznemirile nesreće na Pančevačkom mostu sa tri poginule osobe i u Ulici Vojislava Ilića, gde su dve osobe izgubile život, a auto se prepolovio.

Var na automobilu može da bude koban

Božović kaže da i u nesreći Vojislava Ilića, kao i u nesreći na Pančevačkom putu gde je takođe bio prepolovljen automobil, to nije imalo veze sa brzinom u trenutku udara.

Kako kaže, ako je nešto rađeno na vozilu, ako je pod bio varen ili to vozilo skopljeno od dva vozila, u trenutku nesreće će se prepoloviti.

"Kada dođe do sudara, pa se pogodi otprilike po visini tog vara jer on nije urađen kako treba, onda dođe do prepolovljavanja vozila", objašnjava Božović.

Dodaje da su bile takve saobraćajne nesreće s poginulima. Desilo se na Novom Beogradu da zadnji deo automobila ostane uz banderu sa dvoje putnika na sedištu s teškim telesnim povredama, a da prednji deo automobila ode pedesetak metara dalje.

"Svaki put kada je bilo prepolovljenog automobila, bio je var u pitanju", precizirao je Božović.

Prema njegovim rečima, to se ne može videti na tehničkom pregledu jer kada se nešto vari na vozilu, majstori to sređuju i prefarbaju i nije moguće da se vidi da li je nešto menjano na automobilu. Jedini način da se takvo nešto utvrdi je - utvrđivanje debljine boje. A to mogu da urade samo stručnjaci.

Naglašava i da se takvo stanje automobila ne može videti na tehničkom pregledu, jer kad se sve zavari, sredi i prefarba, ne može se znati da li je tom automobilu menjan krov ili nije.

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()