Ubrizgavanje previše goriva izaziva nekontrolisanu detonaciju i termičko-mehaničko preopterećenje u cilindrima, što može izazvati pregorevanje klipova

Mnogi potcenjuju čađavi dim iz dizel motora, iako je veoma štetan i dugoročno uništava motor. Neispravni injektori ubrizgavaju previše goriva, jer ga cure u nizu kada su zatvoreni. Sve ovo može da izazove ogroman trošak za popravku automobila.
Upravljački modul dizel motora (ECU) izračunava potrebnu količinu goriva prema trajanju otvorenih injektora po ciklusu (otvorene mlaznice i pritisak goriva definišu protok), a kada su zatvoreni, protok bi trebao biti nula. Tu nastaje problem, odnosno curenje goriva, usled oštećenja površina sedišta.
Zbog toga gorivo ne može u potpunosti da izgori, i izduvava se u obliku nakupina elementarnog ugljenika (čađi). što je uočljivo po crnom, čađavom izduvu. Ova čađ se akumulira u komori za sagorevanje, izduvnim kanalima...
Osim toga, može oštetiti i poremetiti EGR ventil, a čađ nakupljena na lopaticama rotora turbine stvara njenu dinamičku neravnotežu, koja je veoma štetna pri brzinama koje prelaze 2.000 obrtaja u minuti, pri kojoj se turbopunjač okreće. Ležajevi, vratilo su uništeni...
Ubrizgavanje previše goriva izaziva nekontrolisanu detonaciju i termičko-mehaničko preopterećenje u cilindrima, što može izazvati pregorevanje klipova. Zabeleženi su slučajevi pucanja zidova cilindara, počevši od mesta gde su već postojale početne pukotine, izazvane cikličnim mehaničkim i toplotnim opterećenjima, usled prskanja i sagorevanja.
Zbog toga je potreban temeljan servis sistema za ubrizgavanje i turbo punjača. Pomoglo bi korišćenje procesa dekarbonizacije motora bez ugljenika, koji će očistiti komoru za sagorevanje, klipove, prstenove, ventile i usisne kanale, EGR ventil i DPF i stabilizo.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







