U zimskim uslovima vožnje svaki put može postati opasan, ali su naročito rizični oni koji se najbrže smrzavaju.
Tokom zimskih meseci, kada se temperature obično spuštaju ispod nule, najveća opasnost za vozače predstavlja poledica na kolovozu. Ova pojava je moguća na svim mestima gde temperatura pada ispod tačke smrzavanja.
Međutim, kada pokušamo da utvrdimo koja su tačno mesta u zimskim mesecima koja možemo nazvati opasnim tačkama, dolazimo do problema, piše RevijaHAK.
Na opasnim mestima, nizak koeficijent prijanjanja između gume i površine može imati veliki uticaj. Sve su to lokacije na kojima zbog vremenskih uslova može postojati povećan rizik od zanošenja vozila.
Na ovakvim mestima je duži zaustavni put i iz tog razloga je uvek dobro podići svest vozača, upozoriti ih da prilagode vožnju zimskim uslovima, stanju podloge, ali i da vode računa o zimskim gumama, da li su dovoljno kvalitetne i da li se sa njima može krenuti na put.
Bez obzira na to koji automobil vozite, bilo da je u pitanju pogon na sva četiri točka ili automobil opremljen najsavremenijim sigurnosnim sistemima, poledica na putu predstavlja opasnost zbog potencijalnog gubitka trakcije i kontrole nad vozilom. Potrebno je samo malo snega ili kiše koja će se smrznuti na putu da bi, na primer, mostovi ili nadvožnjaci postali opasna zamka za vaš automobil.
Vozač koji velikom brzinom naleti na led na putu brzo će shvatiti da je to situacija sa kojom ne može da se izbori, ali će nažalost biti prekasno.
U zimskim uslovima na putevima svaka saobraćajnica može postati opasna, ali se najveći broj nezgoda dešava na mostovima, nadvožnjacima i putevima sa povišenim nivoom kolovoza. Mostovi ili nadvožnjaci su posebno opasni.
Za razliku od običnog puta, koji je samo sa gornje strane izložen hladnom vazduhu, most je izložen niskoj temperaturi i vetru sa svih strana - odozgo, ispod i sa strane. Kada temperatura padne, most će se hladiti brže od običnog puta, na njemu će se brže skupljati sneg i pojaviće se zaleđena površina.
Najveću opasnost za vozače predstavlja element iznenađenja, nisu spremni za iznenadnu pojavu poledice, saobraćaju uobičajenom brzinom jer je ostatak kolovoza čist ili samo delimično mokar. Posledice ovog iznenađenja mogu biti katastrofalne jer se gubitak kontrole i udaranje u prepreku dešava velikom brzinom.
Zanošenje automobila se često ne može ispraviti, a postoji i povećan rizik od višestrukog proklizavanja ili lančanih sudara, jer automobili koji stignu na mesto udesa obično gube kontrolu na istom mestu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.