Da li će Tesla uspeti da zadrži nadmoć: Kinezi imaju vrhunskog takmaca

Tesli će za to biti potrebno pravo čudo

02.01.2024. 20:01
  • Podeli:
tesla model x profimedia-652e63df6286a.webp Foto: Profimedia

Kineski proizvođač BYD je objavio kako je u zadnjem kvartalu prošle godine prodao 526.409 električnih vozila, što u prevodu znači da je Tesla morala biti rekordna ako želi zadržati laskavu titulu najvećeg proizvođača električnih vozila na svetu.

BYD je trenutno najprodavanija automarka u Kini. Samo u decembru su prodali 340.178 automobila, od čega čak 190.754 električna, piše Auto News Europe. Ukupno je BYD tokom prošle godine prodao 3.01 milion vozila, od čega je njih čak 1.6 miliona imalo električni pogon.

O kakvom se skoku radi najbolje govori podatak kako je BYD prodao jednaku količinu električnih vozila kao i u prethodnih pet godina zajedno. Nadalje, kumulativnom prodajom BYD je već sada dosegao 9. mesto lestvice, odmah iza Honde i Forda.

Usprkos rastu, očekuje se kako Tesla ne može pratiti ekspanziju najvećeg kineskog proizvođača. Procene analitičara iz Bloomberga govore kako je Tesla zadnji kvartal zaključio s 483.200 prodanih primeraka.

Kad je u pitanju godišnja proizvodnja, očekuje se kako će obnovljeni Model 3 i novopridošli Cybertruck podići prodaju na do 1.8 miliona primjeraka.

Tokom ove godine očekuje se daljnja ekspanzija kineske marke koja već sada u vuropi ostvaruje značajnu prodaju. Poznato je kako je ranije prošlog meseca objavio da će u Mađarskoj graditi svoje evropske pogone. Imaće godišnji kapacitet od 200.000 vozila.  

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()