Kineska automobilska industrija nezaustavljivo osvaja evropsko tržište
Dešava se ono što su mnogi mislili da je nemoguće. Najjači kineski proizvođači već su ostvarili zapaženu prodaju i sa nekim modelima osetno napredovali u rangiranju najtraženijih u Evropi.
Da je učenik nadmudrio učitelja posebno se vidi u domenu električnih vozila, gde kineski proizvođači mogu ponuditi konkurentan model po nižoj ceni.
A na to više nisu imuni ni u Evropi. U maju je na Starom kontinentu prodaja električnih vozila pala za 11 odsto, na 151.237 jedinica, u poređenju sa istim mesecom 2023, dok je prodaja plug-in hibrida zabeležila minus od sedam odsto.
Ovo je posledica uobičajenih nedostataka električnih vozila, smatraju stručnjaci.
"Ovaj negativan rezultat dolazi kao rezultat visokih cena električnih (BEV) i plug-in hibridnih (PHEV) vozila, pri čemu su ovi automobili još uvek nedostupni za široke mase", naglašava Felipe Munjoz, globalni analitičar u JATO Dynamics.
U takvoj atmosferi najbolje su se snašli modeli proizvedeni u Kini. U maju su prodali skoro 25.000 primeraka u Evropi, što predstavlja godišnji rast od 25 odsto.
Najbolji primer je Volvo EX30 (7.554 primerka u maju), koji je zauzeo treće mesto na listi prodaje, odmah iza Teslinih Modela Y (11.662) i Modela 3 (7.754).
Sa druge strane, prodaja električnih vozila koja nisu proizvedena u Kini pala je za 16 odsto za samo mesec dana.
"Prošlog meseca tržišni udeo BEV automobila kineske proizvodnje skočio je sa 13,2% na 18,5% na godišnjem nivou. Neverovatno, dva kineska modela su obezbedila mesto među pet najprodavanijih električnih automobila u Evropi za maj. Ovo povećanje registracija verovatno je došlo u iščekivanju predstojećih dodatnih carina Evropske komisije", komentariše Munjoz.
Pogledajte listu 10 najprodavanijih BEV u Evropi u maju:
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.