Prosečna cena električnih automobila u Evropi je, od 2015. godine, porasla sa 49.000 na skoro 56.000 evra, dok je u Kini u istom periodu pala sa skoro 67.000 na 32.000 evra
Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini su za 10.000 evra niži nego u Evropi, upozorio je Patrik Koler, šef francuskog dobavljača auto-delova Forvia, ocenivši da Evropa neće moći da zaustavi uvoz jeftinih kineskih automobila.
Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori ih smatraju veoma bezbednim, navodi Rojters.
Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istakao je čelnik francuske kompanije i dodao da je ovaj problem opasniji po Evropu nego po SAD, koje su ograničile udeo kineskih proizvođača na domaćem tržištu visokim carinama.
U Evropi je prosečna cena električnih automobila porasla sa skoro 49.000 evra u 2015. godini na skoro 56.000 evra, a u SAD sa 53.000 na 65.000 evra, pokazalo je istraživanje JATO Dynamics.
U Kini je u istom periodu prosečna cena pala sa skoro 67.000 na 32.000 evra, a električni automobili su sada jeftiniji od automobila na benzin, pokazuju podaci te konsultantske kuće.
Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i nižim kapitalnim izdacima u poređenju sa evropskom konkurencijom.
Prema francuskoj konsultantskoj kući Inovev, Kina trenutno ima oko 5,8 odsto udela na evropskom tržištu električnih vozila, koje će snažno rasti u narednim godinama kako kineski brendovi budu proizvodili sve jeftinije modele, prenosi HRT.
Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih delova, nastao spajanjem francuske kompanije Faurecia i nemačke Hella. Njegovi klijenti su brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i najveći proizvođači na svetu Volkswagen, Daimler, Toyota i Tesla.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.