Prvi terenac iz Maranela se nije previše trudio da po svaku cenu bude SUV, već je više konstruisan kao 'razvučeni' luksuzni GT automobil sa povišenim klirensom i off-road performansama
Nešto što čistokrvni ljubitelji brzine, sirove snage, mirisa benzina i spaljenih guma do prenekoliko godina nisu mogli ni da zamisle, a verovatno ne mogu ni sada, upravo je postalo stvarnost.
Slavni italijanski proizvođač Ferrari upravo je predstavio svoj prvi porodični SUV model – Purosangue.
Iako su reči "porodični" i "SUV" nešto od čega se klasičnom ljubitelju superautomobila sa propetim crnim konjićem na haubi – diže kosa na glavi, ovime je do sada jedini "super terenac" – Lamborghini Urus dobio je dostojnog rivala.
Ferrari Purosangue je veliki automobil sa dva reda sedišta, četvoro vrata i povišenim klirensom, odnosno odstojanjem od tla. Dogačak je skoro celih pet metara, šrok preko dva i visok nešto više od metar i po (D/Š/V – 4.973/2.028/1.589 mm).
Ipak, prvi terenac iz Maranela se nije previše trudio da po svaku cenu bude SUV, već je više konstruisan kao veliki "razvučeni" luksuzni GT automobil sa povišenim klirensom i određenim off-road performansama.
Ipak, ono što ga najviše razlikuje od Lamborghinijevog Urusa, je način otvarnja vrata u suprotnom smeru, tačnje pod uglom od 79 stepeni. Centralni "b" stub je zdržan, ali ne okviri vrata, što sve doprinosi atraktivnosti automobila i sportskom izgledu.
U kabini su smeštena četiri zasebna sedišta, što je broj ljudi koji se u njemu mogu prevesti. A svoj prtljag tokom putovanja mogu da smeste u prtljažnik zapremine 473 litra, jednim od najvećih u nekom serijskom Ferrariju ikada.
Zanimljivo je i to da kompletan enterijer namenski dizajniran za Purosangue, pa se u njemu neće naći prekopirani elementi iz kabina drugih modela iz aktuelne game. Tako u kabini nema centralnog ekrana, već i vozač i suvozač imaju po jedan zaseban displej ispred sebe.
I, naravno, ono što je za jedan Ferrari najvažnije – vožnja je apsoluno beskompromisna i prioritet.
Purosangue pokreće atmosferski V12 motor zapremine 6,5 litara, koji raspolaže "ergelom" od čak 725 "konja". Maksimalni obrtni momenat iznosi 716 Nm, pri 8.250 obrtaja u minutu.
Ubrzanja su prava trkačka: od 0 od 100 km/h ovaj Ferrari stiže za 3,3, a do 200 mu je potrebno 10,6 sekundi, što je najbolji rezultat u GT SUV segmentu. Maksimalna brzina je 312 kilometara na čas.
Za impresivne vozne karakteristike najzaslužniji je gotovo idealan raspored mase vozila, od 49:51 u odnosu prednje i zadnje osovine, pogon na sve točkove.
Purosangue je prvi Ferrari sa sistemom za kontrolu vožnje na nizbrdici (hill-descent control) i aktivnim sistemom protiv prevrtanja. FAST (Ferrari Active Suspension Technology) sistem omogućava da se automobil podigne do maksimalnih 183 milimetara rastojanja od tla.
Naravno, kad god se na tržištu pojavi jedan ovakav atraktivan i po mnogo čemu jedinstven automobil, odmah se postavi pitanje cene. U Ferrariju na to pitanje još uvek ne odgovaraju, već samo kažu ipak reč o jednom V12 Ferrariju. Ipak, italijanski mediji spekulišu da bi početna cena mogla biti 400.000 evra.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.