Glavni problem proizvođača: Nemogućnost reciklaže baterija usporava omasovljenje električnih automobila

Budući da će baterije koje se trenutno ugrađuju u električne automobile još neko vreme biti u upotrebi, proizvođači ne očekuju veći broj povrata baterija tek krajem decenije

09.03.2023. 16:47
  • Podeli:
elektricni-auto-smart-punjenje-baterija-pixabay.jpg

Recikliranje baterija za električne automobile je ključno za stvaranje ekološki prihvatljivijih vozila, ali ono što se čini očiglednim putem usporavaju problemi kao što su nedostatak sirovina i koordinacije. Nažalost, rešenje nije blizu, kažu stručnjaci koji krive nedostatak standarda, zbog čega je recikliranje previše komplikovano.

Takođe, kažu i da još nema dovoljno odbačenih električnih automobila da bi se obezbedile potrebne baterije za ponovnu višekratnu upotrebu, piše nemački auto magazin Automobilwoche.

Berlinski Öko-Institut procenjuje količinu baterija u opticaju u električnim automobilima na oko 100.000 tona godišnje. Za 10 godina ta brojka će iznositi milion tona. Te baterije mogu da pruže do 80 odsto svog izvornog kapaciteta kada se izvrši prenamena. Trenutni fokus industrije je na smanjenju troškova i povećanju prinosa od recikliranja, prenosi Jutarnji.

U poređenju s tim ciljevima, planovi recikliranja velikih proizvođača automobila zvuče vrlo skromno. Volkswagen već dve godine testira procese u svojoj fabrici u Salcgiteru i tamo želi da postigne godišnje kapacitete recikliranja od 1.500 tona.

A Mercedes-Benz, zajedno sa fabrikom za recikliranje baterija Primobius, trenutno gradi fabriku u Kupenhajmu sa kapacitetom od 2.500 tona. Nedavno je položen kamen temeljac.

Budući da će baterije koje se trenutno ugrađuju u električne automobile još neko vreme biti u upotrebi, proizvođači ne očekuju veći broj povrata baterija do kraja decenije.

Štaviše, te baterije će prvo dobiti drugi život kao stacionarne jedinice za skladištenje energije. Dok baterije iz vozila ne dođu do kraja veka trajanja, baterije iz testnih vozila i prototipova biće reciklirane. Reciklažne kompanije izvan autoindustrije takođe polako povećavaju svoje kapacitete.

Postoje i druge prepreke koje treba savladati. "U ovom trenutku baterije su sve samo ne dizajnirane za recikliranje", rekao je za nemački časopis fizičar Kai Peter Birke. Sprovodi istraživanje o recikliranju baterija na Univerzitetu u Štutgartu i Fraunhofer institutu za proizvodno inženjerstvo i automatizaciju.

Nedostatak standardizacije takođe sprečava masovno rastavljanje, budući da se dizajn baterijskih ćelija razlikuje od proizvođača do proizvođača. Veliki izazov za budućnost je automatizovati takav proces. Mercedes s tim želi da krene ove godine, barem što se rastavljanja tiče.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()