Naročito je zbunjujuće da nema naznaka da će se vrednosti polovnih električnih vozila stabilizovati
Cene polovnih električnih vozila pale su za 30% do 40% od juna prošle godine, dok je prosečna cena automobila na benzin pala za samo 3% do 7% u istom periodu. To je svakako još jedan od dokaza da električni automobil još nije zaživeo je tržište polovnih vozila.
Portal specijalizovan za kupovinu i prodaju polovnih vozila iSeeCars je upravo objavio studiju koja pokazuje da cena polovnih električnih vozila pada znatno brže od polovnih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih vozila.
Iako je pad cena polovnih električnih vozila dramatičan, ono što je zbunjujuće je da nema naznaka da će se vrednosti polovnih električnih vozila stabilizovati.
Dok je prosečna cena vozila sa nultom emisijom naglo pala za manje od godinu dana, cena automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem ostaje stabilna.
Tipičan primer koji koristi iSeeCars je vrednost BMW-a Serije 3 u poređenju sa vrednošću korišćenog Teslinog Modela 3.
U junu 2023. električni automobil je imao prosečnu cenu veću od BMW-a za 2.635 dolara, ali u maju 2024. situacija se obrnila. Model 3 ima prosečnu cenu za 4.806 dolara manje od BMW-a.
Još jedan sličan primer je poređenje BMW-a X3 i Teslinog Modela Y. Model Y je u proseku bio 4.570 dolara skuplji od X3 u januaru 2024. godine, ali se ta razlika smanjila na samo 175 dolara u maju 2024.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.