Gumi je odzvonilo: Ovi čelični točkovi traju doživotno

Ako ste mislili da je nemoguće ponovo izmisliti točak, ovo je dokaz da niste bili u pravu

09.12.2021. 15:30
  • Podeli:
čelični točkovi Foto Global Air Cylinder Wheels.jpg Foto: Global Air Cylinder Wheels

Osnovni koncept automobilske gume nije se menjao još od vremena kada su one izmišljene. Ipak, ko god da je pomislio da se automobilska guma ne može ponovo izmisliti sigurno nije čuo za poslednji pronalazak – čeličnu gumu!

Startap komapni‍ja iz američke države Arizone – Global Air Cylinder Wheels (GACW) konstuisala je gumu koja bi trebalo da u potpunosti eliminiše upotrebu klasičnih automobilskih guma, koje, kada se istroše, postaju jedan od najvećih zagađivača životne sredine.

Na ideju za čeličnu gumu došao je pronalazač Zoltan Kemeni, koji joj je dao ime "točak sa vazdušnim oslanjanjem" (engl. Air Suspension Wheel – ASW). 

Za razliku od gumenih guma, ASW je najvećim delom napravljena od čelika, što znači da može da traje duže, kao i da se popravlja i reciklira. 

Američka kompanija tvrdi da takav točak može da traje onoliko dugo koliko i samo vozilo.

 

 

Logično, ovde se postavlja pitanje kako se takav točak uopšte kreće po podlozi, kada gumena guma služi i da pruža otpor podlozi i ublažava udarce? Kako je moguće da guma od čelika može da omogući glatku i bezbednu vožnja?

Upravo zato, u unutrašnjosti ovog točka nalazi se jedinstveni sistem vazdušnog oslanjanja, koji funkcioniše tako što kompresori upumpavaju vazduh u fleksibilne mehove koji se nalaze unutar točka. To omogućava točku da pruža otpor podlozi, da dobro leži na putu i u krivinama, kao i da putnici ne poskakuju u sedištima tokom vožnje.

Naravno, čelični točkovi mogu i bukvalno da pocepaju asfalt puta kojim se kreću. Takođe, u velikom delu sveta upotreba guma koje sadrže metal nije dozvoljena. To, međutim, ne zanima GACW, budući da oni usmereni na specifične korisnike – specijalna terenska vozila namenjena radu u rudnicima i površinskim kopovima.

Osim što će smanjiti potrošnju "pravih" guma kod ovih mašina, upotreba ASW točkova će takođe doprineti manjoj potrošnji goriva i rudarska vozila učiniti efikasnijima, tako što će značajno smanjiti otpor podloge i trenje prilikom okretanja. A to će, takođe, velikim benzinskim i dizel motorim omogućiti značajno smanjenje emisije izduvnih gasova.

 

 

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()