Predloženi zakon, o kome je trebalo da se pregovara, osmišljen za primenu na automobilima i lakim komercijalnim vozilima od jula 2025. godine, kao i za autobuse i kamione dve godine kasnije
Zemlje članice Evropske unije i evropski zakonodavci trebalo je ove godine da sednu za pregovarački sto i reše sve dileme, odnosno da postignu konačni dogovor o uvođenju Euro 7 standarda za emisije izduvnih gasova.
Međutim, kako je ovih dana objavljeno, postoji blok zemelja koji se protivi tom rešenju, koje bi treba da stupi na snagu od jula 2025. godine.
Italijanski ministar saobraćaja Mateo Salvini je izjavio da Italija, zajedno sa svojim saveznicima u Evropskoj uniji, može da blokira uvođenje Euro 7 standarda kojim se pooštravaju ograničenja emisije štetnih gasova iz vozila, pre svega azotnih oksida i ugljen-monoksida, prenose Polovni automobili.
Predloženi zakon, o kome je trebalo da se pregovara, osmišljen za primenu na automobilima i lakim komercijalnim vozilima od jula 2025. godine, kao i za autobuse i kamione dve godine kasnije.
Salvini kaže da je predložena regulativa je "očigledno pogrešna" i da nije od pomoći sa stanovišta životne sredine. Kako tvrdi, Italija, zajedno sa Francuskom, Češkom, Rumunijom, Portugalijom, Slovačkom, Bugarskom, Poljskom i Mađarskom, ima dovoljne brojeve za blokadu implementacije Euro 7 standarda.
"Sada smo blokirajuća manjina, a želimo da postanemo većina", dodao je Salvini.
Evropski proizvođači automobila bore se protiv predloženih propisa o emisiji štetnih gasova za koje tvrde da su preskupi, prenagli i nepotrebni.
Sa druge strane, Evropska komisija tvrdi da je Euro 7 norma neophodna kako bi se smanjile štetne emisije i sprečilo ponavljanje skandala poput Volkswagenovog "Dizelgejta".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.