Prema rečima stručnjaka, baterije su dobro zaštićene i veća je verovatnoća da će do požara doći usled kratkog spoja, na primer na punjaču u automobilu
Električni automobili obično imaju baterije u podu vozila koje su dobro zaštićene, ali savršena zaštita ne postoji.
Kineski proizvođač električnih automobila BYD (Build Your Dreams) testirao je jednu od svojih baterija na tzv. probijanje ekserom, što je uobičajen test za baterije.
U osnovi, robot gura čelično šilo kroz dve različite vrste baterija. Prva baterija u videu je takozvana NCM baterija, koja se može naći u većini baterija za električne automobile. Ćelije takvog pakovanja ispunjene su, između ostalog, mešavinom litijuma, nikla, mangana i kobalta.
S jedne strane, kombinacija ovih elemenata obezbeđuje da baterije mogu da zadrže mnogo energije i da se mogu često (i brzo) puniti, što je dobro za električne automobile.
Nedostatak složenog hemijskog sastava je u tome što se takva baterija može zapaliti, a zapaljenu NCM bateriju je teško ugasiti. Na snimku se vidi da se nakon bušenja zatvorene ćelije baterija isprazini u roku od tri sekunde, pojavljuje se vatra i temperatura se momentalno podiže na oko 600 stepeni Celzijusa.
Prema rečima stručnjaka, baterije su dobro zaštićene i veća je verovatnoća da će do požara doći usled kratkog spoja, na primer na punjaču u automobilu.
Još jedan BYD test pokazuje novu generaciju Blade baterija, za koje kažu da je mnogo sigurnija i otpornija na požar.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.