Kako razlike u temperaturama deluju na domet Teslinih vozila

Nekoliko faktora diktira domet, a ne samo temperatura

01.08.2023. 18:21
  • Podeli:
Tesla model 3 shutterstock-647f22d27b854.webp Foto: Shutterstock

Kod električnih vozila može da bude značajan jaz između dometa prema proceni proizvođača, dometa u stvarnom svetu te dometa prema, na primer, Agenciji za zaštitu okoline SAD-a (EPA), koja sprovodi zasebna testiranjima.

Nova studija sada dokazuje da su te razlike velike, analizirajući podatke s hiljada aktivnih Tesla vozila.

Recurrent Auto, kompanija za trgovinu i istraživanje automobila, prikupila je podatke od preko 12.000 Tesla vozila i 360.000 ciklusa punjenja zajedno s povratnim informacijama od nekoliko Tesla vozača.

Tako je na temperaturama nižim od -1 Celzijusa, Teslin Model Y imao prosečni domet od otprilike samo 45 posto procene EPA-e. 

Na višim temperaturama, između 21 – 32 C, raspon se poboljšao, zadržavši preko 60 posto EPA procene. 

Ovi se podaci se baziraju na 3332 vozila. Podaci iz Modela S su dali slične rezultate.

Na nižim temperaturama električna limuzina je izgubila preko 50 posto dometa, ali u toplijim klimama zadržala je oko 60 posto napunjenosti, navodi Revija HAK.

U zasebnom testu, suosnivač i izvršni direktor Recurrenta Skot Čejs otkrio je da je maksimalni domet na njegovom Modelu Y iz 2021. s EPA dometom od 524 km bio samo 405 km tokom toplih meseci između juna i septembra, u Miniapolisu.

U decembru i januaru maksimalni domet je bio samo 302 km, odnosno 315 km. Naravno, nije samo Tesla pogođena vremenskim uslovima – i kod drugih proizvođača i njihovih električnih vozila temperature igraju važnu ulogu.

"Vlasnici električnih vozila znaju da njihov domet pada na vrućini i hladnoći, ali to ne vide na kontrolnoj ploči svog automobila. Realnost je da se zakoni fizike primenjuju i na Teslu, koja se ne razlikuje puno od drugih proizvođača automobila", rekao je Čejs.

Podsećamo, nekoliko faktora diktira domet, a ne samo temperatura. 

To su sledeći paramatri: brzina vetra, promene nadmorske visine, teren, stanje guma, starost i degradacija baterije, piše Motor1.com.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()