Posle tragedije koja se u nedelju dogodila na auto-putu "Miloš Veliki", stručnjaci iz Saobraćajne policije izneli su nekoliko rešenja kojima bi se sprečila vožnja u suprotnom smeru
Nesreća u kojoj je Dejan J. (51) poginuo, dogodila se pre dva dana na auto-putu "Miloš Veliki" kod petlje Jakovo, u smeru ka Beogradu, kada je ovaj vozač krećući se Fiat Puntom u suprotnom smeru zakucao u Hyundai i odmah potom zapalio.
Tom prilikom povređeni su njegov suvozač i žena koja je vozila drugi automobil.
Još uvek se istražuje kako je došlo do nesreće, da li je u pitanju izazov sa TikToka, svojevrsni "srpski rulet" ili je jednostavno vozač greškom ušao u suprotni smer, piše Blic.
Sagovornici Blica odgovaraju da svakako ne treba učiniti ono što je, s namerom ili neznanjem, učinio poginuli vozač Punta, da uđe i nastavi vožnju najbržom trakom.
"Vozač koji se nađe u suprotnom smeru odmah treba da uključi sva četiri žmigavca i da pokuša da na najbezbedniji način pređe u zaustavnu traku. Međutim, sem njegovog postupanja, veoma je bitno da i vozači koji nailaze ka njemu takođe uključe sva četiri žmigavaca i tako upozore one koji se kreću iza njih da se na putu dešava nešto neuobičajeno i da započnu kočenje. Kada na toj deonici svi uspore, moguće je da vozač koji je vozio u suprotnom smeru i sad je u zaustavnoj traci, napravi polukružno okretanje i nađe se u pravom smeru", kaže Damir Okanović.
Stručnjaci imaju dva predloga koja bi doprinela da se vožnja u suprotnom smeru na auto-putu ne završi svaki put nesrećom i to najčešće onom sa tragičnim ishodom.
"Na sva mesta gde se račva petlja i gde je moguće završiti u suprotnom smeru, potrebno je staviti velike znakove sa natpisom 'STOP – Pogrešan smer', kakvi postoje na auto-putevima u regionu. Sledeće je što hitnije uspostavljanje sistema detekcije vozila koja se kreću u pogrešnom smeru, uz pomoć kojeg će se onda vozačima na LED portalima ispisivati da ne koriste određenu traku, jer se u njoj nalazi neko ko im ide u susret. Isto obaveštenje može se emitovati preko radio signala za vozila koja poseduju TA sistem, a većina ih danas ima", kažu iz Saobraćajne policije
Zbog loše signalizacije, "Miloš Veliki" je žrtve odneo i pre nego što je otvoren. Naime, 2017. su na delu tada neotvorenog auto-puta između Lajkovca i Uba poginule dve osobe iz Mercedesa nemačkih registarskih tablica koji se zakucao u betonsku barijeru na kraju do tada izgrađene deonice.
Preživeli vozač krećući se iz Lajkovca za Beograd pratio je putokaz, koji ga je naveo na neotvorenu deonicu auto-puta, nemajući pojma da on još uvek nije u funkciji.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.